Slevy, za které si připlatíte

Výprodeje a slevy na zboží z jarních kolekcí plynule navazují na povánoční výprodeje a obchody se plní nákupuchtivými davy. Zdá se to logické – proč nenakoupit zboží, které normálně stojí třeba dvojnásobek? Na šetrného spotřebitele slovo „sleva“ působí jako plamen na můru. A stejně jako nešťastný noční motýl se může i zákazník pěkně spálit.

Prodejci se totiž naučili, že sleva prostě prodává a to zcela bez ohledu na finální cenu. A proč si ukrajovat ze svých zisků, když jednoduše stačí „dát slevu“. Zvláště v oblasti realit, se kterou běžný klient přichází do styku jen zřídka, je prostor pro slevy opravdu velký.

Když sleva 10 % přestává zákazníka zajímat, můžu stejnou slevu nazvat jinými slovy a rázem „ušetříte až 500 000“. Půl milionu už je pěkná úspora, co říkáte? Nebo můžete ke koupi bytu rozdávat dárky – nábytek, auta, kuchyňské linky. No řekněte sami, nejsou ty developeři štědrost sama?

Jenže jste si opravdu jistí, že díky slevě ušetříte? Nakonec ji stejně někdo zaplatí a chytrý developer si tenhle náklad pro sebe nenechá. Buď slevu nažene už během výstavby a stavební firma si náklady zhojí zase na nekvalitních materiálech. Takže už je možná lepší druhý případ, kdy developer započítává budoucí slevu už do ceny bytu. Jednoduše stačí počítat s tím, že budete slevovat a cenu patřičně navýšit, abyste zůstali na svých příjmech. Zákazník pak sice kupuje byt za stejnou cenu jako u konkurence, jenže na něj má slevu. A když na něj tedy má slevu a stejně stojí ty tři a půl milionu, tak je to drahý a tudíž i kvalitní byt. Zákazník se raduje, jak ušetřil, a přitom nemůže být dál od pravdy.

Často se tak můžeme setkat i se situací, kdy prodejce nabízí vánoční slevu, pro velký úspěch ji prodlouží do konce února a hned na ní naváže slevou velikonoční, slevou ke dni nezávislosti, platebními prázdninami a slevou pro školáky, kteří se vracejí do školy. Občas si pohraje s výškou slevy, aby ti bystřejší zákazníci nepřišli na to, že „sleva“ vlastně znamená základní cenu. Vlk se nažere a koza nemůže být šťastnější.

Samozřejmě nejsou všechny slevy automaticky špatné. Jen je dobré se zamyslet, z čeho se vlastně zlevňuje a kdo za slevu ve finále zaplatí. Až moc často to totiž bývá právě koncový zákazník.

Jaroslav Brzoň

Marcel Soural

Absolvent stavební fakulty ČVUT. Před dvaceti lety stál u založení malé stavební firmy Trigema. Dnes řídí miliardový holding, který se kromě developmentu a stavebnictví věnuje oblasti cestovního ruchu, facility managementu, strojírenství a dalším oblastem. Tento holding stále nese název Trigema.

Logo Trigema Trigema je česká developerská společnost s dvacetiletou tradicí, která se věnuje projektům nejrůznějšího typu, od rezidenčních přes administrativní až po komerční. Nevyhýbá se ani netradičním, dosud nevyzkoušeným projektům, jako jsou např. vědeckotechnické parky či sportovní areály. Projekty od Trigemy se vyznačují důrazem na kvalitu, použitelnost a dlouhodobé využití. Patří mezi ně například populární sportovní areál Monínec, vědeckotechnické parky v Roztokách, nebo rezidenční projekty v Letňanech oceněné v soutěži Best of Realty i jiných tuzemských soutěžích.



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Okénko developera