RE/MAX: Dosažené výsledky a plány do budoucna

Společnost RE/MAX za uplynulých pět let dosáhla významných růstových výsledkůČeské republice, které neustále směřují k dosažení vytyčeného cíle, kterým je získání 30 % tržního podílu. V současné době má síť RE/MAX 135 otevřených kanceláří. Počet prodaných licencí je 182. Kanceláře RE/MAX poskytují služby klientům v 71 městech po celé zemi. Počet nemovitostí, které nabízí 1 010 makléřů je neuvěřitelných 16 261.

 

Síť RE/MAX se od počátku svého vstupu na český trh zaměřila především na neustálé zvyšování kvality poskytovaných služeb a s tím spojené pozitivnější vnímání profese realitního makléře. Profese realitního makléře není do současné doby regulována státem a je tedy na jedné straně velice těžké stanovit podmínky pro vykonávání této činnosti, na straně druhé velice jednoduché i pro neodborníky tuto činnost začít. Zároveň do nedávné doby nebylo pro zákazníky v České republice žádné celostátní objektivní měřítko, které by oddělilo kvalitní makléře od těch nekvalitních. Společnost RE/MAX se proto rozhodla ve spolupráci s Českou společností pro jakost jako první změnit zaběhnutá pravidla na českém realitním trhu a v srpnu 2009 podpořila vznik první nezávislé celostátní certifikace makléřů (CRM) podle mezinárodních norem ISO. Síť RE/MAX je jedinou sítí realitních kanceláří v České republice, kde jsou makléři každý rok testováni z odborných znalostí. RE/MAX se odlišuje od ostatních hráčů na tuzemském trhu i díky svému know-how. Kanceláře mohou využívat nový MLS systém (Multiple Listing Service) neboli rozsáhlou databázi nemovitostí, která umožňuje makléřům snazší spolupráci při prodeji nebo pronájmu nemovitostí. RE/MAX má nastaven motivační systém odměňování, etický kodex a prodejní standardy, které poskytují ochranu klientovi.

 

Český realitní trh stále nebyl uceleně zmapován a to jak z pohledu kvality jednotlivých realitních kanceláří, tak z pohledu konkrétních číselných údajů, které by zprůhlednily a objasnily celkovou situaci v České republice. Společnost RE/MAX si proto nechala v roce  2009 vypracovat odbornou studii, která přinesla řadu zajímavých tržních dat a zásadních zjištění. Z výsledků* vyplynulo, že celková velikost realitního trhumaržích realitních kanceláří činil 6,2 miliardy korun. Objem realizovaných transakcí přes realitní kanceláře tvořil 3,4 miliardy korun. Služeb realitních kanceláří na tuzemském trhu využívá pouze 43 %. Dotazovaní odpověděli, že nevyužívají služeb realitních kanceláří, protože nejsou ochotni platit za neadekvátní servis a ne proto, aby ušetřili. Společnost PHD network připravila průzkum**, který zmapoval vnímání, známost a hodnocení značek nejvýznamnějších realitních kanceláří v České republice. Výsledky ukázaly, že RE/MAX je nejznámější realitní společností na tuzemském trhu s nejvyšším počtem spokojených zákazníků, kteří opakovaně služby realitní kanceláří RE/MAX využívají.

 

Vývoj posledních měsíců i nadále potvrzuje dřívější prognózy, že český trh čeká další konsolidace, kdy obstojí pouze ti nejsilnější. V současné době se na tuzemském realitním trhu pohybuje přibližně dvacet nejvýznamnějších hráčů, kteří mají dohromady přibližně 25 % podíl. Síť RE/MAX se chce i nadále zaměřit na dokončení dobudování distribuční sítě s počtem kolem 200 kanceláří, certifikaci všech svých makléřů a zlepšení efektivity celé sítě.

 

***

 

Zdroj:

* Studie realitního trhu v ČR 2009, připravila společnost MindBridge Consulting, 17. 7. 2009

** Průzkum: měření povědomí o značce a image značky, PHD network, 22. 12. 2008


O společnosti RE/MAX:

Společnost RE/MAX působí na českém trhu od roku 2005. Disponuje 135 kancelářemi s více než       1 010 makléři. Společnost RE/MAX byla založena roku 1973americkém Denveru a dnes je leaderem na světovém trhu s nemovitostmi. Pracuje formou franšízingu. Společnost RE/MAX má 7 000 kanceláří, právně a finančně nezávislých subjektů situovaných v 72 zemích světa. RE/MAX je zkratkou pro Real Estate Maximum a vyjadřuje tak hlavní moto společnosti – maximální služby pro majitele realitních kanceláří, realitní makléře a zákazníky.

 

  

Barbora Martinovič (Hokrová)

limelight PR

 



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy