Banky a spořitelny více propagují hypotéky a obchodní úvěry, za reklamu nejvíce utrácí KB (27.6.2011)
PRAHA (MEDIAFAX) - Banky a spořitelny v prvních pěti měsících letošního roku upozadily běžné a spořicí účty a kladou větší důraz na propagaci hypoték a obchodních úvěrů, nejvíce zatím do reklamy letos investovala Komerční banka (KB). Vyplývá to z dat společnosti Admosphere zveřejněných v pondělí.
Rostoucí zájem klientů o hypoteční úvěry se projevuje i v investicích bankovních a spořitelních subjektů do inzerce těchto produktů. Oproti loňskému roku zaznamenala společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic, více než dvojnásobné zvýšení výdajů na inzerci hypoték a úvěrů na bydlení.
S celkovým oživením ekonomiky banky očekávají i zvýšený zájem o obchodní úvěry u firem, což se projevuje i v hrubých investicích bank a spořitelen do inzerce těchto produktů.
Naopak běžné a spořicí účty hrály prim v loňském roce, kdy banky a spořitelny nechaly podniky vzpamatovávat se z krize a dominovala snaha získat klienty mezi jednotlivci. Ke snížení investic došlo i u stavebního spoření, a to především následkem snížení státního příspěvku a tudíž i atraktivity tohoto bankovního produktu.
Mezi zadavatele, kteří v prvních pěti měsících letošního roku investovali do reklamy nejvíce, se zařadila Komerční banka (223 milionů korun) a Československá obchodní banka (198 milionů korun). Trojici doplňuje Česká spořitelna (138 milionů korun), která ale v porovnání s rokem 2010 prozatím za reklamu utrácí méně. V datech monitoringu společnosti Admosphere se objevuje už i Fio banka, která je na českém trhu od května 2010. Do reklamy se rozhodla investovat výdaje v hodnotě 49,3 milionu korun.
V rozložení svých reklamních výdajů preferují zadavatelé bankovního segmentu převahu televizního prostoru a tisku. Komunikační portfolio doplňují reklamou na internetu, v OOH prostoru (venkovní prostory, nákupní centra, restaurace apod.) a v rádiu. Československá obchodní banka spolu s Komerční bankou vykazují velmi podobné rozložení investic. Česká spořitelna naopak vsadila o něco více na tisk (31 procent) a televizní propagaci potlačila (44 procent).
Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií. Porovnání nezahrnuje různé množstevní slevy či klientské bonusy. Ve skutečnosti se proto mohou reklamní náklady lišit.
Zadavatel | Rok 2010 (v Kč) | Rok 2011 (v Kč) |
Komerční banka | 155 012 000 | 223 275 000 |
Československá obchodní banka | 163 593 000 | 198 249 000 |
Česká spořitelna | 147 294 000 | 138 033 000 |
GE Money Bank | 124 703 000 | 116 719 000 |
Raiffeisenbank | 127 687 000 | 106 604 000 |
UniCredit Bank Czech Republic | 55 084 000 | 104 293 000 |
Českomoravská stavební spořitelna | 45 867 000 | 74 100 000 |
Fio banka | --- | 49 308 000 |
Modrá pyramida stavební spořitelna | 4 555 000 | 45 444 000 |
Cetelem ČR | 8 038 000 | 44 064 000 |
Zdroj: Admosphere
Filip Sušanka, susanka@mediafax.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Reality
- Rezidenční nemovitosti: Poptávka v Praze láme rekordy
- Volby v USA, zasedání Fedu a důležitý týden pro trhy!
- Luxusní nemovitosti nejsou jen pro zahraniční investory – Češi tvoří většinu vlastníků
- PSN dokončila projekt Ahoj Vanguard v pražských Modřanech, který je téměř vyprodaný
- Nejistota kolem digitalizace stavebního řízení trvá. Projekty se prodlužují, prodražují a stavebníci i úřady tápou
- Co přinese nový obchodní týden? Americké volby se blíží…