Banky a spořitelny více propagují hypotéky a obchodní úvěry, za reklamu nejvíce utrácí KB (27.6.2011)

TNBiz, 27.6.2011
Mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - Banky a spořitelny v prvních pěti měsících letošního roku upozadily běžné a spořicí účty a kladou větší důraz na propagaci hypoték a obchodních úvěrů, nejvíce zatím do reklamy letos investovala Komerční banka (KB). Vyplývá to z dat společnosti Admosphere zveřejněných v pondělí.

Rostoucí zájem klientů o hypoteční úvěry se projevuje i v investicích bankovních a spořitelních subjektů do inzerce těchto produktů. Oproti loňskému roku zaznamenala společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic, více než dvojnásobné zvýšení výdajů na inzerci hypoték a úvěrů na bydlení.

S celkovým oživením ekonomiky banky očekávají i zvýšený zájem o obchodní úvěry u firem, což se projevuje i v hrubých investicích bank a spořitelen do inzerce těchto produktů.

Naopak běžné a spořicí účty hrály prim v loňském roce, kdy banky a spořitelny nechaly podniky vzpamatovávat se z krize a dominovala snaha získat klienty mezi jednotlivci. Ke snížení investic došlo i u stavebního spoření, a to především následkem snížení státního příspěvku a tudíž i atraktivity tohoto bankovního produktu.

Mezi zadavatele, kteří v prvních pěti měsících letošního roku investovali do reklamy nejvíce, se zařadila Komerční banka (223 milionů korun) a Československá obchodní banka (198 milionů korun). Trojici doplňuje Česká spořitelna (138 milionů korun), která ale v porovnání s rokem 2010 prozatím za reklamu utrácí méně. V datech monitoringu společnosti Admosphere se objevuje už i Fio banka, která je na českém trhu od května 2010. Do reklamy se rozhodla investovat výdaje v hodnotě 49,3 milionu korun.

V rozložení svých reklamních výdajů preferují zadavatelé bankovního segmentu převahu televizního prostoru a tisku. Komunikační portfolio doplňují reklamou na internetu, v OOH prostoru (venkovní prostory, nákupní centra, restaurace apod.) a v rádiu. Československá obchodní banka spolu s Komerční bankou vykazují velmi podobné rozložení investic. Česká spořitelna naopak vsadila o něco více na tisk (31 procent) a televizní propagaci potlačila (44 procent).

Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií. Porovnání nezahrnuje různé množstevní slevy či klientské bonusy. Ve skutečnosti se proto mohou reklamní náklady lišit.

Hrubé reklamní investice Top 10 zadavatelů v období od 1.1. do 31.5.
Zadavatel Rok 2010 (v ) Rok 2011 (v )
Komerční banka 155 012 000 223 275 000
Československá obchodní banka 163 593 000 198 249 000
Česká spořitelna 147 294 000 138 033 000
GE Money Bank 124 703 000 116 719 000
Raiffeisenbank 127 687 000 106 604 000
UniCredit Bank Czech Republic 55 084 000 104 293 000
Českomoravská stavební spořitelna 45 867 000 74 100 000
Fio banka --- 49 308 000
Modrá pyramida stavební spořitelna 4 555 000 45 444 000
Cetelem ČR 8 038 000 44 064 000

Zdroj: Admosphere

Filip Sušanka, susanka@mediafax.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Reality