Připojit se k plynu můžete nyní i z domova

RWE

Distribuční společnosti skupiny RWE spustily online portál, díky kterému ušetří svůj čas desítky tisíc domácností a maloodběratelů plynu v ČR.

Běhání po úřadech, vyplňování formulářů a nekončící korespondence. Takovým způsobem tráví velkou část svého volného času většina lidí, kteří se rozhodnou zařizovat nové bydlení. Administrativní kolotoč bohužel zpravidla nekončí pouze u úřadů místní samosprávy. Při stavbě či koupi nového bydlení je potřeba nechat si domů zavést vodu, elektřinu, plyn, případně je na sebe nechat přepsat po předchozím majiteli. Vyřízení jmenovaných záležitostí přitom mnohdy představuje další časově náročné návštěvy, tentokráte u soukromých společností, jež zajišťují distribuci uvedených komodit.

RWE

Naštěstí se však některé ze zmíněných institucí snaží jít s dobou a v souladu s moderními trendy nabízí svým zákazníků technická řešení, která usnadňují vzájemnou komunikaci a šetří klientům jejich drahocenný čas.

Mezi firmy zlepšující obsluhu svých zákazníků prostřednictvím moderních technologií se zařadily i distribuční společnosti skupiny RWE v České republice. Na svých internetových stránkách totiž spustily užitečný online portál nazvaný Distribuce plynu online, který umožňuje zákazníkům z řad domácností a maloodběratelů podávat žádost o připojení k distribuční soustavě bez nutnosti navštívit zákaznické centrum.

Elektronické žádosti přitom nejsou určeny pouze domácnostem, ale také živnostníkům a malým podnikům. Využít je lze při zřízení nového odběrného místa či jeho obnovení, ale zároveň i při změně zákazníka nebo technických úpravách na odběrném místě.

„Žádosti o připojení představují pro naši společnost jeden z nejčastějších administrativních úkonů. Ročně nám jich ke zpracování dorazí necelých dvě stě tisíc.“, říká Zdeněk Kaplan, ředitel strategie distribuční soustavy ve společnosti RWE GasNet. „Jsme si této skutečnosti vědomi a snažíme se proto primárně přinést žadatelům větší komfort prostřednictvím online rozhraní pro podávání žádostí. Interně si od elektronických žádostí slibujeme především větší efektivitu při jejich zpracovávání. Jsme přesvědčeni, že díky intuitivnímu formuláři odpadne velké procento dodatečných požadavků na doplnění údajů ze strany zákazníka.“, dodává.

Hlavní výhody online žádosti totiž spočívají nejen v časové úspoře, ale zároveň v užitečných pomocnících při vyplňování elektronického formuláře. Zákazníkům jsou k dispozici nápovědy k vybraným položkám formuláře a inteligentní mapová podpora umožňující přesnou lokalizaci odběrného místa. Ta bude hrát důležitou roli i v rámci dalších plánovaných funkcí portálu.

„V letošním roce bude portál rozšířen o další aplikace, jakými jsou žádosti o stanovisko k existenci plynárenských zařízení nebo žádosti o mapové podklady“, poodhaluje blízkou budoucnost Zdeněk Kaplan.





Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy