Jak na moderní kancelář?
Kancelář je místem, kde většinou trávíme značnou část dne. Proto je třeba ji zařídit tak, abychom se v ní cítili dobře a pohodlně a aby byla maximálně funkční. Dnešní uspěchaná doba klade také značné nároky na pokud možno co největší variabilitu kanceláře a jejího vybavení. Jak tedy zařídit kancelář tak, abychom se v ní cítili příjemně a zároveň byla funkční nejen dle potřeb posledních trendů?
Prvním bodem, nad kterým je potřeba se zamyslet, je účel kanceláře. Je důležité si ujasnit, jestli se v ní chceme věnovat kreativní profesi, která vyžaduje hravé a inspirativní prostředí, nebo profesi spíše administrativní, pro jejíž výkon je potřeba spíše decentnější prostředí, které nás při práci nebude tolik rozptylovat. Důležité je vzít v potaz i to, jestli se o kancelář budeme s někým dělit. V současných kancelářích typu Open Space totiž není výjimkou, že spolu zaměstnanci sdílejí nejen místnost, ale i pracovní stůl. V takovém případě je vhodné volit maximálně variabilní vybavení kanceláře, které je možné snadno a rychle přesouvat a měnit dle potřeby.
Kancelář je místem, kde trávíme značnou část našeho času. Je proto důležité jí zařizovat tak, abychom se v ní cítili příjemně a aby nám její zařízení maximálně vyhovovalo. Poměrně často proto volíme například nábytek ze světlého dřeva, který působí klidným dojmem. Při plánování dispozičního uspořádání kanceláře pamatujte na její světelné možnosti. Platí čím víc přirozeného světla, tím lépe. Je ovšem třeba zvážit, na jakou stranu jsou orientována okna tak, aby nám při práci nesvítilo slunce do očí.
Nové trendy
Tak jako u ostatního nábytku i v kancelářích je patrný moderní trend hladkých ploch. Velmi často se kombinují se dřevem. „Navzdory novým trendům naše zkušenosti ukazují, že většina zákazníků upřednostňuje praktické typy kanceláří, před módním designem. Velkou úlohu má i cena, která je v dřevěných dekorech výrazně levnější než u modelů plných chromu a tvrzeného skla. V poslední době jsou oblíbené menší kancelářské sestavy, které plní funkci domácí pracovny.“, uvedl Roman Púry, ředitel Sconto Nábytek pro ČR.
Správný stůl
Pro samotnou práci je vhodné volit pokud možno co nejhlubší stůl, který vám poskytne dostatek prostoru pro vše potřebné.
Pokud máte ve své kanceláři např. velkou obrazovku k PC, nezapomeňte, že stůl musí být dostatečně prostorný, abyste na obrazovku nekoukali příliš z blízka. Vzdálenost by měla být nejméně 50–60 cm, raději však 70–90 cm (tedy cca na vzdálenost natažené paže). Horní třetina zobrazovací plochy by měla být přibližně ve výšce očí, což ve většině případů znamená, že budete muset monitor něčím podložit. Tento způsob umístění je ideální pro snadný pohyb očí mezi obrazovkou a klávesnicí a zároveň umožňuje zdravé napřímení krční páteře.
Další, velmi důležitý parametr pracovního stolu je jeho výška. Odpovídající výška stolu může zabránit vzniku mnoha problémům se zády a podobně. Stejně tak důležitá je i správná židle. Když sedíme u stolu, je důležité, aby naše kolena svírala pravý úhel. Stejně tak pas a lokty, které by měly být v pravém úhlu tak, aby nás při sezení u stolu nenutily křivit si záda.
Pokud si chcete, vzhledem k úspoře místa, vytvořit pracovní desku pouze prodloužením nějakého regálu či police, dbejte alespoň, zvolená židle splňovala parametry na výšku sezení.
Židle je základ
Pokud budete trávit ve své domácí kanceláři více času, určitě si pořiďte kvalitní židli. V dnešní době je velký výběr nejrůznějších kancelářských křesel a židlí z všemožných materiálů. Židle vám musí být opravdu pohodlná, proto doporučujeme židli před nákupem řádně vyzkoušet.
Důležitá je i volba úložných prostor. Při jejich výběru bychom si měli rozmyslet, kolik úložného prostoru pro své pracovní věci potřebujeme. Naše kancelář je naší vizitkou pro klienty a obchodní partnery, proto bychom měli i při výběru úložných prostor pamatovat na jejich vzhled a na to jak zapadají do ostatních částí interiéru. Ideálním nábytkem tak může být nábytek skladebný, který lze nejrůznějšími způsoby kombinovat.
Místo pro návštěvy
Moderní kancelář musí také obsahovat oddělenou zasedací místnost, která bude sloužit pro schůzky a jednání s klienty a obchodními partnery. Není příliš vhodné pořádat obchodní setkání v kanceláři mezi hromadou papírů a podobně. V poslední době je v zahraničí čím dál populárnější trend odpočinkových zón v rámci kancelářských prostor. Ta nabízí prostor pro alespoň chvilkový odpočinek během pracovní doby a působí velmi pozitivně na psychiku i na pracovní výkony.
Zdroj: www.sconto.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie Interiéry, nejlépe hodnocené fotografie
Články Interiéry
- Podzim ve znamení teplých barev: Jak si zútulnit svůj domov na dlouhé podzimní večery?
- Každá vanová baterie má svůj styl, který je ten váš?
- Skrytá zárubeň — tajemství dokonalého designu s praktickým přesahem
- Stylový home office 6x jinak
- Jak vyzrát na pořádek v koupelně? Tipy na rozvržení úložných prostor a volba vhodných řešení
- Jak udržet pořádek v koupelně? Se stylovým nábytkem i pomocníky!