Jak se dnes prodává nábytek? Jakým způsobem prodejny nábytku bojují s krizí i s konkurencí?
Trh s nábytkem je v ČR již nasycený. Jak se prodává nábytek, o co je největší zájem a jakým způsobem se dá vypořádat s krizí i konkurencí? Je větší zájem o nábytek z masivu, nebo lamina?
Tyto i jiné otázky nám zodpoví obchodní manažerka Nábytku Jeko, paní Maryla Pietroszová.
Paní Pietroszová, Nábytek Jeko.cz patří na internetu mezi jedničky v prodeji nábytku. Dokonce jste již otevřeli dvě kamenné prodejny. Jak se vám daří v období krize?
Jsem ráda, že Nábytek Jeko.cz patří stále ke špičce. Musím konstatovat, že trh s nábytkem v České republice je přesycený. V našem oboru vládne velká konkurence, proto je důležité se umět přizpůsobovat stále novým podnětům od zákazníků a reagovat na jejich potřeby. Před několika lety jsme prodávali především nábytek vyrobený z lamina. Dnes nabízíme široký výběr nábytku z masivu, protože poptávka se otočila a zákazníci upřednostňují kvalitnější materiál i zpracování. Když už se rozhodnou peníze do nábytku investovat, většinou je to právě do nábytku z masivu. Zákazníci u nás naleznou stále aktuální nabídku, kterou pravidelně rozšiřujeme o další výrobky. Nabízíme také nábytek za akční ceny nebo ve slevě. I v nabídce nábytku reagujeme na sezónnost. Nákup přes internet je pro zákazníka o to složitější, že si na produkt nemůže sáhnout a osobně si jej vyzkoušet, proto musí být každý výrobek dobře prezentovaný. Což zahrnuje maximální informace o výrobku včetně parametrů a kvalitních fotek. Ta práce je nekonečná a zaměstnává u nás ve firmě řadu lidí.
Přečetl jsem si u vás, že nabízíte i nábytek na míru. Mám tomu rozumět tak, že nábytek upravujete?
Kromě standardního prodeje nábytku se věnujeme i výrobě nábytku. Díky tomu můžeme rychle reagovat na požadavky klientů, které se týkají změn dezénů, rozměrů nábytku, apod. Naše konkurenceschopnost tkví i v tom, že k prodeji nábytku poskytujeme služby. Protože zboží rozvážíme vlastní dopravou, víme, že řadu objednávek přebírají ženy na mateřské dovolené nebo senioři. Proto jsme se rozhodli nabízet výnos zboží do patra nebo dokonce montáž nábytku přímo u zákazníka v bytě. Tyto služby můžeme poskytovat díky našim zaměstnancům, kteří zboží přivezou, vynesou a smontují. Většina konkurence provozuje internetový obchod z kanceláře. Naše firma vlastní velké skladové prostory a vlastní vozový park. Díky tomu se nám o vánocích dařilo rozvážet zboží ještě 23.12. Nejsme závislí na externích dopravcích a je to naše velká výhoda.
Co vás přimělo k tomu, abyste otevřeli kamenné prodejny s nábytkem?
Jak jsem se již zmiňovala, zákazník nábytek přes internet koupí, protože šetří náklady na dopravu, čas a peníze. Nábytek si vybere v kruhu rodiny z pohodlí svého domova. Ale pořád jsou i takoví zákazníci, kteří před nákupem chtěli nábytek vidět. Kladli nám časté dotazy, kde si jej mohou prohlédnout, kam se na něj mají zajet podívat. Byl to pádný důvod přemýšlet o založení kamenné prodejny. Tato investice se vyplatila, proto jsme otevřeli další prodejnu v Táboře. Nápad se nám vrací a zákazníci jsou spokojení. Je s podivem, kolik z nich je ochotných se na nábytek přijet podívat až do Unhoště nebo Tábora. Vzdálenost několik desítek kilometrů jim nedělá žádné problémy.
Paní Pietroszová děkuji vám za rozhovor a přeji vám i celému týmu Nábytku Jeko hodně štěstí.
Já také děkuji a přeji si, aby se k nám věrní zákazníci vraceli tak, jako doposud.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie Interiéry, nejlépe hodnocené fotografie
Články Interiéry
- Inspirace pro interiérový design: Barva roku 2025 podle Pantone je Mocha Mousse
- Zachumlejte svůj domov - nechte se objemou teplem domova
- Interiérový designér odhalí skrytý potenciál každého prostoru
- Slavnostní dárky: designový porcelán
- Podzim ve znamení teplých barev: Jak si zútulnit svůj domov na dlouhé podzimní večery?
- Každá vanová baterie má svůj styl, který je ten váš?