Slevové portály: umíte vrátit zboží, nebo udělat reklamaci?

Nákupní centra i slevové portály se i po Novém roce doslova předhánějí, aby nalákaly co nejvíce lidí na vysoké slevy. A i nyní se mezi nakupujícími najde spousta těch, kteří jdou vyměnit nebo rovnou vrátit to, co možná až příliš unáhleně koupili, nebo to partnerovi prostě není. Jak však mají postupovat zákazníci, kteří zakoupili voucher na slevovém portálu?

 „V první řadě je potřeba si uvědomit, že pro slevové portály platí stejná pravidla, jako pro jakékoliv jiné e-shopy.“ Říká David Antić, předseda Asociace portálů hromadného nakupování (APHN). „Znamená to, že slevový kupon lze ve čtrnáctidenní lhůtě od jeho obdržení vrátit bez udání důvodu a odstoupit tak od smlouvy. Obchodník je pak kupujícímu povinen vrátit zaplacené peníze.“ Dodává Antić.

Lhůta už uplynula? Zkuste se domluvit

Občas se stane, že dárce vybere a zaplatí kupon natolik dopředu, že čtrnáctidenní lhůta k vrácení kuponu uplyne ještě předtím, než se voucher dostane ke svému novému majiteli.

V podobné situaci se ocitl i Martin Vícha, který pro svoji sestru zakoupil let balonem. Ukázalo se však, že sestra se bojí letět, rodiče dárek také nechtěli využít a on sám odjížděl na dlouhou dobu do zahraničí, takže by kupon bez využití propadl a tím by přišel i o své peníze. „Pan Vícha se na nás obrátil z žádostí o výměnu kuponu za jiný. Přestože už bylo po 14ti denní lhůtě, vyšli jsme mu na základě jeho žádosti vstříc.“ Říká Tomáš Filip z portálu berslevu.cz a dodává, že k podobným případům přistupují vždy velmi individuálně, přesto se snaží svým klientům maximálně vyhovět.

Kde reklamovat?

Občas se stane, že obdržíte zboží nebo službu, která neodpovídala popisu u kuponu. Případně se může stát, že omylem dostanete něco jiného, než jste si původně objednali. Jak postupovat v případě reklamace?

Obvykle je nasnadě se nejprve domluvit s poskytovatelem zboží nebo služby a uplatnit u něj reklamaci. Pokud vám přijde například nefunkční žehlička na vlasy, naprosto logicky ji budete reklamovat přímo u dodavatele, od kterého jste balíček s žehličkou obdrželi. Stejně tak budete postupovat i při nekvalitní službě, nebo pokud jste omylem obdrželi jiné než objednané zboží. „V zásadě lze říct, že reklamaci uplatňujete u toho, kdo je uveden na voucheru nebo na kupní smlouvě.“ Říká Tomáš Filip a dodává, že to není jediný způsob, jak nákupy uskutečněné na slevových portálech reklamovat. Občas se stává, že obchodník zkrachuje, nebo jen nekomunikuje a k vyřízení reklamace se nemá.

Obchodník službu nebo zboží nedodá a nekomunikuje

Pro tyto a podobné případy nyní nabízí většina renomovaných slevových portálů pojištění kuponů. „V podobných případech je potřeba uplatnit reklamaci nejpozději v poslední den platnosti voucheru. Běžný postup je takový, že se klient obrátí na portál, od kterého kupon zakoupil, vysvětlí si situaci, portál převezme reklamaci a nejpozději ve třicetidenní lhůtě ji vyřídí. Shledá-li reklamaci oprávněnou, pak zákazníkovi vrátí zaplacené peníze“ Říká Tomáš Filip z portálu berslevu.cz. Podle něj je však v běžné praxi většinou postupováno daleko rychleji. Renomované portály dokonce ani nečekají na plnění od pojišťovny a vyplácí náhradu v průběhu několika dní ze svého vlastního garančního fondu. 

Žaloba jako poslední možnost

Jestliže se nápravy nedočkáte ani u obchodníka, ani u slevového portálu, máte už jen jedinou možnost – musíte se domáhat svých práv soudní cestou. Právníci však varují, že v takovém případě je nutné mít jistotu, na koho vlastně budete žalobu podávat. Jestliže zažalujete nepravého, protistrana se úspěšné ubrání a vy navíc zaplatíte i nemalé výdaje na nákladech řízení.

Zdroj: Asociace portálů hromadného nakupování - www.nakupujemehromadne.cz a www.berslevu.cz

 

 

 



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky