Rychlé jídlo? Češi si oblíbili sladké a slané snacky!
Vlašský salát s rohlíkem
nebo deset deka vysočiny a krajíc chleba, to byla donedávna pro mnohé Čechy
typická svačina. Ti ostatní dokonce menší jídlo během dne zcela vynechali. Doba
se ale mění a svačiny se stávají důležitou součástí stravování. A také Češi se
již svačit naučili. Potvrzuje to aktuální průzkum* společnosti Tesco, v němž 80 % respondentů uvedlo, že kromě snídaně,
oběda a večeře konzumuje minimálně jedno další jídlo. Vzhledem k současnému
uspěchanému životnímu stylu pak nepřekvapí fakt, že svačinu si doma připravuje
pouze necelá třetina dotazovaných, naopak většina dává přednost rychlému
občerstvení koupenému v obchodním řetězci. Trendem poslední doby se staly
především produkty spadající do sortimentu snacků.
Vzrůstající obliba malého, rychlého občerstvení
Z průzkumu rovněž vyplynulo, že Češi podléhají rostoucímu trendu snacků, tedy rychlého občerstvení do ruky během dne. To potvrzuje i Pavol Halasz, manažer kategorie čerstvých potravin ve společnosti Tesco, který dodává: „Za poslední rok pozorujeme v našich obchodech vzrůstající zájem o výrobky ze sortimentu snacků nabízející rychlý způsob, jak utišit hlad. Snacky jsou vhodnou variantou pro ty, kteří nemají tolik času na přípravu jídla doma, a navíc jsou také velmi chutné.“
Slané i sladké, inspirované mezinárodními chutěmi
Výběr svačinek, potažmo snacků, se během roku mění. Podle prodejů společnosti Tesco má na druh svačinky vliv i počasí. V létě spotřebitelé upřednostňují slané druhy, v chladnějších dnech naopak sladké. Preference snacků je ovlivněna také dobou, kdy si zákazníci občerstvení kupují. V dopoledních hodinách převládá prodej sladkých položek, v odpoledních hodinách zákazníci upřednostňují více slané výrobky, které mohou nahradit oběd či večeři. „Nejprodávanější slanou variantou snacků je jednoznačně croissant s párkem, následovaný anglickým rohlíkem. Výrazný nárůst jsme zaznamenali u pizza bulky, která se během tří měsíců stala druhým nejprodávanějším slaným snackem z vlastní pekárny,“ uvádí Pavol Halasz. Ve sladkém sortimentu byla několik let stálicí klasická česká kobliha s náplní. Souboj o přízeň Čechů však v poslední době vyhrává kobliha americká - donut. „Prodeje donutů jsou oproti koblihám přibližně dvojnásobné, ročně jich prodáme několik milionů,“ upřesňuje Pavol Halasz a dodává: „Nejoblíbenější jsou donuty s příchutí čokoládovou, jahodovou a banánovou.“
Novinky v sortimentu snacků v obchodech Tesco
Zákazníci v oblasti rychlého občerstvení do ruky vítají novinky a rádi zkouší nové výrobky. Tesco reaguje na zvýšenou poptávku snacků a svůj sortiment neustále rozšiřuje. „Do nabídky jsme v letošním roce zařadili také výrobky připravované přímo v našich pekárnách, kupříkladu bagetku s goudou, mini pizzu se šunkou či mini pizzu s vysočinou. Všechny tyto novinky si okamžitě našly své stálé zákazníky,“ uzavírá Pavol Halasz.
* Průzkum společnosti Perfect Crowd se uskutečnil ve dnech 20. 2. – 23. 2. 2015 v na vlastním online panelu agentury Perfect Crowd na reprezentativním vzorku účastníků podle pohlaví, věku (18+), vzdělání a regionu. Průzkumu se zúčastnilo 400 respondentů.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Ani Vídeň, ani Krakov - Vydejte se za pohádkovým adventem na jih Španělska
- Jak vybrat vánoční dárky pro obchodní partnery: Co je daňově uznatelné v roce 2024?
- Jídelníček při nemoci. Pomáhá čaj s medem a citronem? A ovocné šťávy? (Jezte, ať vám to sluší) (audio)
- Lidé letos na podzim vysázeli v lokalitě V Pytli tisíce stromků
- Jaká je budoucnost videokonferencí? Trendy v roce 2025
- I drobné signály mohou mít vážný význam. Střevní mikrobiom s námi neustále komunikuje, stačí mu jen porozumět