Češi staví v Norsku: postavili čtyři unikátní mosty
Jedná se o kompletní výstavbu železničního koridoru pro dvoukolejnou trať, přičemž dominantním objektem je most Hallevannetbrua přes vodní nádrž Vassbotn. Most má dvoukomorový nosník o 5 polích, zhotovený technologií letmé betonáže. Střední pole má rozpětí až 166,5m, celý most pak délku 424,6m.
Most tvoří hlavní, viditelnou dominantu celého projektu, který je zajímavý svými klimatickými a geografickými podmínkami. „V zimním období klesají teploty hluboko pod bod mrazu, což vyžadovalo betonáž ze speciálně upravených betonů. Náš tým rovněž navrhl unikátní technické řešení rozpírání nosné konstrukce obou vahadel, kterého jsme dosáhli díky námi speciálně navrženému přípravku ze silnostěnných trubek a hydraulických lisů,“ říká Michal Kunc, projektový manažer ze společnosti Skanska.
Vodní nádrž Vassbotnvannet slouží jako rezervní zdroj pitné vody pro velkou část kraje. Z tohoto důvodu byl kladen velký důraz na dodržení přísných ekologických podmínek a nařízení. Trať je dimenzována na maximální rychlost až 250 km/h.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie Stavba, nejlépe hodnocené fotografie
Články Stavba
- Rodinný dům s důrazem na kvalitu materiálu a řemesla
- Plánujete novou střechu? Začněte s přípravou už teď
- Zavedení podrobnější evidence plastových obalů by významně usnadnilo jejich recyklaci
- Schlieger nabízí nové fotovoltaické panely AIKO přinášející více elektřiny a vyšší finanční zisk
- Vesnický dům jako z jiného století
- Jak šetřit energie i náklady díky moderním technologiím zelených střech