Reklamace při nákupech z domova. Na co máte právo?

Odstoupení od smlouvy do 14 dní

Jestliže si zakoupíte zboží z domova přes internet, případně katalog či telefonicky, máte nárok na vrácení zboží bez udání důvodů do 14 dní. Období, kdy můžete 14ti denní lhůtu využít začíná obecně běžet den uzavření smlouvy. Pokud se však jedná o nákup zboží, tak ode dne, kdy jste zboží převzali. Jestliže není spotřebitel o svém právu na odstoupení od smlouvy poučen, lhůta je delší. Jedná se o 1 rok a 14 dnů.

K tomuto je však vhodná poznámka, že právo na odstoupení se nevztahuje na věci, které byly předem upraveny tak, jak si přál spotřebitel. Jednat se může o hudbu či video nebo počítačové aplikace dělány na míru. V potaz se berou také noviny a časopisy, pokud byly rozbaleny a případně i spodní prádlo.

 

Zákonná záruční doba

Záruka u všech zboží je ze zákona 24 měsíců. U nákupu z domova běží záruční doba od chvíle, kdy dojde k převzetí zboží. Jestliže prodejce garantuje delší záruční dobu, má povinnost jí také dodržet. Stačí například popis o prodloužené záruční době u vyobrazení výrobku v e-shopu.

 

Kde reklamovat

Reklamaci můžete uplatnit přímo u e-shopu, na jeho na provozovně nebo u autorizovaného servisu, který je uveden v záručním listu. Nechte vždy vystavit písemné potvrzení, že reklamace bude či byla provedena a s jakým výsledkem.

 

Povinnosti obchodníka při reklamaci

Prodejce je ze zákona povinen reklamaci vyřídit nejpozději do jednoho měsíce. Prodejce do 30ti dní musí sdělit, jakým způsobem o reklamaci rozhodl, může jí vyhovět nebo zamítnout. Pokud se prodejce rozhodl, že reklamaci vyhoví, musí ve stanovené lhůtě také vadu odstranit, tedy věc opravit, zajistit vrácení peněz či poskytnout požadovanou slevu. Pokud prodejce lhůtu nedodrží, aniž by se s vámi předem výslovně domluvil, můžete odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz za zboží. Pokud tak neučiní, trvejte si na svém. V krajních případech se můžete obrátit i na právníka či na společnost Vaše nároky.cz, která pomáhá klientům s neuznanými reklamacemi. 

Společnost Vaše nároky.cz pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na www.vasenaroky.cz.

 


Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky