Reklamace při nákupech z domova. Na co máte právo?
Odstoupení od smlouvy do 14 dní
Jestliže si zakoupíte zboží z domova přes internet,
případně katalog či telefonicky, máte nárok na vrácení zboží bez udání důvodů
do 14 dní. Období, kdy můžete 14ti denní lhůtu využít začíná obecně běžet den
uzavření smlouvy. Pokud se však jedná o nákup zboží, tak ode dne, kdy jste
zboží převzali. Jestliže není spotřebitel o svém právu na odstoupení od smlouvy
poučen, lhůta je delší. Jedná se o 1 rok a 14 dnů.
K tomuto je však vhodná poznámka, že právo na
odstoupení se nevztahuje na věci, které byly předem upraveny tak, jak si přál
spotřebitel. Jednat se může o hudbu či video nebo počítačové aplikace dělány na
míru. V potaz se berou také noviny a časopisy, pokud byly rozbaleny a
případně i spodní prádlo.
Zákonná záruční doba
Záruka u všech zboží je ze zákona 24 měsíců. U nákupu z domova
běží záruční doba od chvíle, kdy dojde k převzetí zboží. Jestliže prodejce
garantuje delší záruční dobu, má povinnost jí také dodržet. Stačí například
popis o prodloužené záruční době u vyobrazení výrobku v e-shopu.
Kde reklamovat
Reklamaci můžete uplatnit přímo u e-shopu, na jeho na
provozovně nebo u autorizovaného servisu, který je uveden v záručním listu. Nechte
vždy vystavit písemné potvrzení, že reklamace bude či byla provedena a s jakým
výsledkem.
Povinnosti obchodníka při reklamaci
Prodejce je ze zákona povinen reklamaci vyřídit nejpozději do
jednoho měsíce. Prodejce do 30ti dní musí sdělit, jakým způsobem o reklamaci
rozhodl, může jí vyhovět nebo zamítnout. Pokud se prodejce rozhodl, že
reklamaci vyhoví, musí ve stanovené lhůtě také vadu odstranit, tedy věc
opravit, zajistit vrácení peněz či poskytnout požadovanou slevu. Pokud prodejce
lhůtu nedodrží, aniž by se s vámi předem výslovně domluvil, můžete odstoupit od
smlouvy a požadovat vrácení peněz za zboží. Pokud tak neučiní, trvejte si na svém. V krajních případech se můžete obrátit i na právníka či na společnost Vaše nároky.cz, která pomáhá klientům s neuznanými reklamacemi.
Společnost Vaše nároky.cz pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na www.vasenaroky.cz.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Ani Vídeň, ani Krakov - Vydejte se za pohádkovým adventem na jih Španělska
- Jak vybrat vánoční dárky pro obchodní partnery: Co je daňově uznatelné v roce 2024?
- Jídelníček při nemoci. Pomáhá čaj s medem a citronem? A ovocné šťávy? (Jezte, ať vám to sluší) (audio)
- Lidé letos na podzim vysázeli v lokalitě V Pytli tisíce stromků
- Jaká je budoucnost videokonferencí? Trendy v roce 2025
- I drobné signály mohou mít vážný význam. Střevní mikrobiom s námi neustále komunikuje, stačí mu jen porozumět