Nákup nábytku řídí české ženy, utrácí i nakupují častěji
Při nakupování nábytku má téměř v polovině případů hlavní slovo žena. Ukázal to nejnovější průzkum e-shopu MT nábytek. Podle získaných údajů totiž o nákupu rozhodují ženy ve 43 procentech případů, zatímco muži pouze v 17 procentech. 40 procent dotázaných pak nábytek vybírá společně. „Ženy jsou obecně více zaměřené na detaily a chtějí, aby nábytek při zařizování interiéru dokonale ladil. Partneři tak nejčastěji nechávají rozhodnutí na nich,“ uvedla Petra Triščíková z největšího tuzemského e-shopu s nábytkem MT nábytek. „Svědčí o tom i fakt, že pro ženy je kromě kvality zboží důležitý i jeho design,“ doplnila Triščíková.
Ženy navíc podle průzkumu do nábytku investují více peněz. Celkem 18 procent z dotázaných žen uvedlo, že ročně utratí i více než 30 tisíc korun. Stejnou částku do nábytku investuje pouze 10 procent z dotázaných mužů. Odlišné nákupní chování u obou pohlaví se projevuje také při zařizování jednotlivých místností. Zatímco obývací pokoj zařizují obvykle muži i ženy, vybavování dětského pokoje, kuchyně nebo ložnice je většinou v režii žen. „Kuchyně je spíše doménou ženy, chce si ji proto zařídit podle svých představ a potřeb. Při zařizování dětského pokoje si pak ženy většinou vyhrají s barvami a doplňky,“ vysvětlila Triščíková.
Průzkum se uskutečnil během mezinárodního nábytkářského veletrhu Mobitex v Brně. Celkem se do něj zapojilo 593 respondentů.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Centrální banka ponechala základní úrokové sazby beze změn, hypoteční trh to nijak neovlivní
- Rozhodnutí bankovní rady ČNB k úrokovým sazbám ze dne 19. 12. 2024 - Komentář
- Nejčastějšími prosincovými úrazy jsou pády - Pozor na ledovku a zimní sporty
- Trendy v energetice – prodejci fotovoltaiky mají plné sklady panelů, riziko odchylek častěji nesou zákazníci
- Stav zásob plynu v Česku nadále pokračuje v postupném poklesu a blíží se k 68% naplněnosti zásobníků, stav zásob oproti loňskému roku je nyní o 20 % nižší
- Turistický ruch zpět na předcovidových číslech, trh s ubytováním v soukromí na 60 % objemů