Prodej nemovitostí: nová online služba transparentně zajistí celou transakci
Doposud měli majitelé nemovitostí při prodeji pouze dvě možnosti. Buď spolupracovat s realitní kanceláří, nebo prodávat na vlastní pěst. Tyto možnosti mají svá úskalí, která se moderní trendy na realitním trhu snaží řešit.
Co vlastně může online prostředí rezidenčnímu trhu nemovitostí přinést? Je známo, že nové technologie napravují neefektivní postupy a snižují provozní náklady. Vyvíjí se projekty, které nahrazují roli realitního makléře, a přesto poskytuje kompletní služby při prodeji nemovitosti. Celý prodejní proces probíhá on-line na portále, na kterém komunikují napřímo majitelé a zájemci a do kterého jsou napojeny také advokátní kanceláře a banky, které poskytují dílčí služby koncovým klientům a zajišťují hladký průběh transakce.
Jedním z nejvýraznějších zástupců na online trhu s nemovitostmi je v současné době společnost Zendoro. Mezi hlavní výhody projektu je pro klienty bezstarostný celý proces prodeje nemovitosti. Jsou zajištěny profesionální fotografie včetně 360° virtuální prohlídky a vytvoření půdorysu nemovitosti. Majitel pak už jen schválí podobu inzerátu, který se následně exportuje na největší realitní servery. Platforma také umožňuje správu prohlídek v on-line kalendáři a možnost komunikace bez zveřejnění osobních údajů majitelů nemovitostí. Rezervace nemovitosti probíhá formou nabídkového řízení na portále, díky kterému může dojít ke zvýšení prodejní ceny nemovitosti. Majitel tak má jistotu, že nemovitost prodává za skutečnou tržní cenu. Pro dokončení transakce jsou připraveni advokáti a banka, kteří zajišťují právní a administrativní služby. Na klientovi je pouze odsouhlasení jednotlivých dokumentů a podpis, který lze provést on-line.
„Jsme na českém trhu nová služba a klademe si za cíl nasměřovat realitní trh blíže k transparentnosti. S trochou nadsázky by se dalo říci, že chceme poskytovat takové služby, na základě kterých budou mít obě strany možnost uzavřít transakci on-line a ušetřit tak spoustu času a starostí“ říká Tomáš Juchelka, zakladatel společnosti.
Podobné služby fungují již několik let v zahraničí, jejich hlavním rysem je cenová úspora oproti prodeji s tradiční realitní kanceláří „Díky efektivitě, kterou on-line technologie nabízí, jsme schopni klientům nabídnout fixní částku 39 990 Kč za kompletní služby, místo klasických 4 %, které nabízí realitní kanceláře a často zahrnují jen poplatek za zprostředkování prodeje. Navíc nám klient platí pouze, když nemovitost skutečně prodáme.“ říká Juchelka.
Online prostředí tedy kromě efektivnosti na trh nemovitostí přináší i jiné, s tím spojené služby, které zvyšují komfort služeb pro zákazníky. Zendoro například nabízí na svých stránkách online odhad hodnoty nemovitosti, který zdarma vyhodnotí zadaný požadavek do několika minut. „Lidé většinou realitní trh nesledují a neví jaká je aktuální cena jejich nemovitosti. Vytvořili jsme proto kalkulačku, pomocí které si mohou majitelé okamžitě ocenit svou nemovitost. Naše kalkulačka jim s 90% přesností řekne, jaká je očekávaná hodnota jejich nemovitosti v Praze.“ doplňuje Juchelka.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Střední a východní Evropa zaznamenává výrazný nárůst přeshraniční expanze maloobchodních značek
- Velikost obce hraje klíčovou roli v kvalitě bydlení domácností
- Crestyl odstartoval brněnský projekt Dornych. Nabídne obří kliniku, hotel, coworking i desítky restaurací, barů a kaváren
- V Plzeňském kraji došlo k oživení bytové výstavby
- Realitní fond CB Property Investors spouští výstavbu rezidenčního projektu v Liberci
- Stavíte rodinný dům? Letos zaplatíte o milion korun více než před třemi roky