Na dovolené více práv: odsouhlasí vláda přísnější pravidla pro cestovky?
Cestovní kanceláře se v případě nenadálých situací jako živelné pohromy, omezení v letecké dopravě nebo teroristický útok budou muset o své klienty postarat po dobu tří nocí. Podle informací MF Dnes to navrhuje ministerstvo pro místní rozvoj.
Velké cestovky s tím nemají problém, podobný servis svým klientům nabízejí už nyní. Malé se ale obávají, že by pro ně další náklady byly likvidační.
Ministerstvo chce přitom cestovky zatížit ještě dalšími výdaji. Vzhledem k tomu, že v případě krachů cestovní kanceláře mnohdy turisté nedostanou 100 % částky, kterou zaplatili, a to i přesto, že cestovní kancelář byla pojištěna, chce ministerstvo zřídit garanční fond.
Do toho by cestovky poslaly část svých tržeb tak, aby v něm bylo 50 milionů korun určených k vyplácení klientů zkrachovalých cestovních kanceláří. S tím ale cestovní kanceláře nesouhlasí. Marketingový ředitel Exim tours Stanislav Zíma podle MF Dnes varoval, že se náklady promítnou do cen zájezdů a zaplatí je klienti.
Klienti by se podle nového zákona, který by dle ministerstva pro místní rozvoj měl začít platit od 1. července 2018, dočkat také větších kompenzací za nepovedenou dovolenou. Pokud si klient koupí dovolenou s očekáváním některých služeb, a ty pro něj pak nebudou dostupné, bude mít nárok na odstoupení od smlouvy a náhradní zájezd nebo alespoň na vrácení části peněz!
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Ani Vídeň, ani Krakov - Vydejte se za pohádkovým adventem na jih Španělska
- Jak vybrat vánoční dárky pro obchodní partnery: Co je daňově uznatelné v roce 2024?
- Jídelníček při nemoci. Pomáhá čaj s medem a citronem? A ovocné šťávy? (Jezte, ať vám to sluší) (audio)
- Lidé letos na podzim vysázeli v lokalitě V Pytli tisíce stromků
- Jaká je budoucnost videokonferencí? Trendy v roce 2025
- I drobné signály mohou mít vážný význam. Střevní mikrobiom s námi neustále komunikuje, stačí mu jen porozumět