Češi omezují hospodu, ale pivo a zábava je láká
Zhruba sedmkrát do měsíce si v průměru zajdou posedět do hospody čeští muži. Klasická česká hospoda patří u mužů k nejoblíbenějším restauračním zařízením. Její návštěvu před ostatními typy podniků, jako jsou restaurace, bary či kavárny, preferuje 40 procent českých mužů, píše Právo.
Čeští muži ale četnost návštěv hospod postupně omezují, upozorňuje průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Ještě v roce 2004 chodili muži do hospod v průměru desetkrát měsíčně. Hlavním motivem zajít na pivo či do kavárny je chuť sejít se s přáteli, pobavit se a zlepšit si náladu. Poměrně často Češi i Češky vyrážejí do restaurací, které nabízejí zahraniční kulinářské speciality, na jídlo.
Stále však platí, že Češi patří mezi největší konzumenty piva na světě. Ročně na hlavu připadne vypitých 147 litrů piva. Je to národní nápoj, pije jej devět z deseti českých mužů. Podle průzkumu český muž vypije v průměru osm půllitrů za týden, žena dva půllitry.
Právo také uvádí, že ženy spíše preferují kavárny a cukrárny, v průměru navštíví svůj oblíbený podnik třikrát do měsíce. Na pivo chodí jen zhruba osm procent žen. Nikam nechodí 13 procent mužů a 20 procent žen.
Pokud není možné z různých důvodů objednat si klasické pivo, automaticky zvolí jeho nealko verzi polovina mužů. Největší podíl konzumentů piva najdeme mezi muži ve věku 30 až 44 let a pak ve skupině 45 až 59 let, roste počet konzumentů u nejstarší mužské skupiny.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Trojsklo, nebo dvojsklo? Výběr zasklení ovlivňuje náklady na vytápění i ochranu proti hluku
- Ani Vídeň, ani Krakov - Vydejte se za pohádkovým adventem na jih Španělska
- Jak vybrat vánoční dárky pro obchodní partnery: Co je daňově uznatelné v roce 2024?
- Jídelníček při nemoci. Pomáhá čaj s medem a citronem? A ovocné šťávy? (Jezte, ať vám to sluší) (audio)
- Lidé letos na podzim vysázeli v lokalitě V Pytli tisíce stromků
- Jaká je budoucnost videokonferencí? Trendy v roce 2025