Nejste spokojeni s prací řemeslníka? Reklamovat můžete i koupelnu!
Když si lidé ve
svém bydlení nechávají zhotovit novou či zrekonstruovat starou koupelnu,
předpokládají, že taková investice vydrží několik let bez dalších problémů.
Bohužel však těšení se z nových věcí nemusí mít dlouhého trvání. Výjimkou tedy nejsou ani reklamace
koupelen.
ZJEVNÉ VADY
Dle zákona je u
smlouvy o dílo, která se vztahuje právě například ke zhotovení koupelny nebo
k jiným řemeslným pracím, důležitým okamžikem předání díla zhotovitelem
jeho objednateli. V tuto chvíli zákazník zboží přebírá buď to
s výhradami, nebo bez výhrad. Měl
by tedy okamžitě upozornit na jakékoli zjevné vady a požadovat po zhotoviteli
nápravu věci. Pokud by tak neučinil,
mohla by být jejich následná reklamace dle zákona značným problémem.
V případě koupelny je možné hovořit například o šrámu na vaně či sprchovém
koutu nebo třeba o popraskaných kachličkách odkládajících zeď. Zjevné vady jsou většinou na první pohled
viditelné.
SKRYTÉ VADY
Obdobně je tomu i u vad skrytých, které se
na díle zpravidla objeví až s odstupem času. Při převzetí je tedy zákazník
nepozná. Může jít například o špatné těsnění baterie a její následné
protékání, dále třeba o použití nekvalitního lepidla nebo nevhodného usazení
umývadel či vany, které způsobí, že se mezi kachličkami po čase začnou tvořit
nevzhledné škvíry. Zde je tedy
objednatelovou povinností takovou skrytou vadu zhotoviteli ohlásit bez
zbytečného odkladu, do dle zákonem stanovené lhůty dvou let od předání díla.
Pokud by se tak nestalo, nárok na reklamaci by později objednateli nemusel být
přiznán.
VYŘÍZENÍ REKLAMACE
Pokud zákazník
učiní tak, jak zákon požaduje, jsou jeho práva téměř stejná, jako u kupní smlouvy.
Poškozený si může zvolit, jakým způsobem mu bude náhrada poskytnuta. Možnosti
jsou:
· Oprava věci
· Výměna díla
· Sleva z ceny díla
Jestliže jsou
nedostatky natolik závažné, že by jejich odstranění nebylo možné dílčími
opravami, vzniká zákazníkovi nárok od smlouvy o dílo odstoupit. Tato možnost,
která by spočívala v navrácení již hotové koupelny, je však v praxi
téměř neuskutečnitelná. Nejčastěji se tedy přistupuje ke kompenzaci formou výše
zmíněných variant.
NEUZNÁNÍ REKLAMACE
Často dochází
k situaci, kdy zhotovitel reklamaci díla svého zákazníka neuzná. Pokud
k tomu dojde, je pro objednatele jednou z nejlepších cest přejít k vypracování znaleckého posudku
odborníkem. S touto možností jsou bohužel spojeny dodatečné náklady a
stejně tak i čas spojený s vytvořením daného posudku. Praxe však ukázala,
že ve chvíli, kdy zákazník posudkem znalce fyzicky disponuje a posudek je ve prospěch
zákazníka, dochází k uznání pochybení ze strany zhotovitele a
v situaci ustoupí. Následně tedy provede plnění, na které má zákazník
právo.
PRÁVNÍ POMOC
Samozřejmě se
může stát i to, že zákazníkovi nedá zapravdu ani po doložení posudku a
reklamaci se chce bránit dále. Zde už tedy nezbývá nic jiného, než se s pomocí obrátit přímo na
advokáta.
Finančně však
zákazník může vstupovat do rizika. Ceny právních služeb jsou totiž v mnoha
případech vyšší, než je výše dané pohledávky. Ani v tomto případě ale není
nutné házet pomyslnou flintu do žita. V dnešní době totiž existují již
společnosti, jejichž advokáti případ
posoudí zcela zdarma a částečnou provizi si účtují pouze ve chvíli, pokud
případ úspěšně vyřešili a zákazníkovi úspěšně danou částku po zhotoviteli
vymohli. Českou společností, která se snaží poškozeným s neuznanými
reklamaci pomoci je společnost Vaše
nároky.cz
Společnost Vaše nároky.cz pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na www.vasenaroky.cz.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie Interiéry, nejlépe hodnocené fotografie
Články Interiéry
- Každá vanová baterie má svůj styl, který je ten váš?
- Skrytá zárubeň — tajemství dokonalého designu s praktickým přesahem
- Stylový home office 6x jinak
- Jak vyzrát na pořádek v koupelně? Tipy na rozvržení úložných prostor a volba vhodných řešení
- Jak udržet pořádek v koupelně? Se stylovým nábytkem i pomocníky!
- Sklo jako zařizovací prvek: funkční, všestranné i krásné