Nepoctiví prodejci mají nové finty: ústní, nebo telefonické dohody!

Na inspekci se obracejí další a další lidé, kteří si stěžují, že jsou nuceni platit za zboží, které si nikdy neobjednali. "Nebo se cítí podvedeni nepravdivými tvrzeními v inzerátech, kvalitou produktů, nebo neposkytnutím slibovaných benefitů, třeba výher za předchozí objednávky," vypočítává mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

A vyšetřování SZPI několikrát ukázalo, že firmy používajíí nekalé praktiky. V inzerátu například nabízejí kupón na bezplatnou zkoušku, přitom ale po zákaznících chtějí část zboží zaplatit a uhradit i "náklady na expedici".

Další fígl funguje tak, že firma osloví člověka a tvrdí mu, že vyhrál hodně peněz. Jenže je nedostane, pokud si nejdřív neobjedná nějaké zboží. Ale ani poté žádné peníze nedostane.

SZPI tak díky podnětům od zákazníků dokázala některým "šmejdům" nekalé praktiky prokázat a mohla s nimi zahájit řízení o uložení pokuty.

Lidé by každopádně měli být co neopatrnější, pokud jim někdo po telefonu nabízí nějaké zboží nebo služby.

"Nový občanský zákoník připouští uzavření ústní dohody i po telefonu (ústní forma distanční smlouvy), k čemuž v praxi nezřídka dochází. A to často i bez toho, aby si spotřebitel uvědomil, že takovou smlouvu právě uzavírá. Společnosti si telefonní hovory obvykle nahrávají a ty jim pak slouží jako důkazní materiál potvrzující objednávku, která je dle zákona zcela legitimní," varuje Kopřiva.

Stejně tak by se podle inspekce měl každý člověk raději dvakrát zamyslet, než bez přemýšlení skočí po nabídce, která se honosí slovíčkem zdarma nebo bezplatná zkouška.

Další informace a SEZNAM rizikových stránek a výrobků najdete přímo na stránkách Státní zemědělské a potravinářské inspekce TADY, TADY a ZDE.



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy