Rezervační poplatek vždy propadnou nemusí
Paní Alice složila rezervační poplatek ve výši sto tisíc korun. Když však po zjištění nedostatků nemovitosti chtěla od rezervační smlouvy odstoupit, realitní kancelář jí odmítla vrátit rezervační poplatek. Kupující se proto obrátila na právníka.
Paní Alice si ke koupi vyhlédla
dům kousek za Prahou, jehož cena byla tři a půl milionu korun. Prodej
zprostředkovávala celorepublikově známá realitní kancelář. Paní Alice zaplatila
realitní kanceláři rezervační poplatek ve výši sto tisíc korun a začala se těšit
na nové bydlení.
Radost ze započaté koupě však
netrvala dlouho. Paní Alice po podrobném zkoumání nemovitosti zjistila, že
dokumentace, kterou obdržela, se liší od reality. Nejenže neseděla velikost
parcely, na které dům stál, ale zjistila také, že bude muset investovat do
kanalizace, která měla být zcela v pořádku. V neposlední řadě
přicházela i na drobnější vady, například, poškozená kuchyňská linka či
nevyhovující těsnění oken.
Paní Alice se proto nakonec
rozhodla, že od koupě nemovitosti odstoupí. „Lokalita, ve které dům stál, se mi
moc líbila, a proto bylo složité rozhodnout se, zda mám od koupě domu skutečně
odstoupit,“ vysvětluje paní Alice a dodává: „Nakonec jsem si však spočítala,
kolik by mě stály dodělávky a raději jsem se rozhodla nemovitost nekoupit.“
Kupující proto kontaktovala
realitní kancelář a žádala o vrácení rezervačního poplatku kvůli nesrovnalostem
v obdržených dokumentech. Pracovníci realitní kanceláře však na její
žádost nijak nereagovali, proto se paní Alice obrátila na právníka ze společnosti
Vaše nároky.cz.
Právník zhodnotil, že kupující má
na vrácení rezervačního poplatku nárok, a proto zaslal realitní kanceláři
předžalobní výzvu. „V předžalobní výzvě jsme argumentovali tím, že nedošlo ke
koupi nemovitosti, a proto realitní kancelář nemá na rezervační poplatek nárok.
Realitní kancelář navíc pochybila tím, že klientce dodala neúplné a dokonce i
nesprávné informace o nemovitosti. Nárok klienty na vrácení rezervačního
poplatku byl proto nesporný,“ komentuje případ zastupující právník z Vaše
nároky.cz.
Realitní kancelář naštěstí na
předžalobní výzvu reagovala a klientce rezervační poplatek vrátila. Bohužel se
však nejedná o ojedinělý případ a kupující by si vždy měli dávat pozor, zda ze
strany realitních kanceláří nedochází k neoprávněnému obohacování.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Bydlení rubrika
- Kvalitní tepelné čerpadlo vzduch-voda v zimě nezamrzá. Pracuje efektivně i při teplotách kolem -20 °C
- ČEZ a THMÚ ve spolupráci s Ústím nad Labem zajistí dodávky tepla pro obyvatele na další desítky let
- Konstrukce z cihel: Skrytá síla novodobých roubenek
- Průkaz energetické náročnosti budovy třídy A nám nezaručí úsporný provoz, pokud neodbouráme lidské chyby
- 47. týden na Energetické burze ČMKB - elektřina 25 kolem 2644 Kč/MWh, plyn 25 za 1300 Kč/MWh
- Trojsklo, nebo dvojsklo? Výběr zasklení ovlivňuje náklady na vytápění i ochranu proti hluku