Reklamace sekačky: Na co máte nárok?
Pořízení si sekačky na trávu není levnou záležitostí, většinou se tedy snažíte najit takovou variantu, která bude vyhovovat jak vaší peněžence, tak i vašemu trávníků. Z reklam na nás vyskakují sladká slova jako „10 let záruky“, „lehká jako peříčko“, „poseká téměř cokoliv“, díky kterým se odhodláte danou sekačku koupit. Co však dělat, když prodejce medové řeči nedodrží nebo není ochoten uznat vámi podanou reklamaci? Radí právník z Vaše nároky.cz.
Zamítnutá reklamace
Co dělat, když Vám prodejce reklamaci sekačky neuzná?
Jestliže nechcete nad několikatisícovou investicí jen tak mávnout rukou, nezbývá
vám nic jiného, než vyhledat některého ze znalců v oboru strojírenství a nechat
si u něj zhotovit znalecký posudek. „V
případě, že znalec uzná sekačku vadnou z důvodu výrobní vady, můžete s takovým
znaleckým posudkem sekačku opětovně reklamovat a prodejce by ji měl uznat.
Samozřejmě můžete kromě odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny žádat také
proplacení nákladů, které jste vynaložili na vyhotovení znaleckého posudku,“ radí
právník ze společnosti Vaše nároky.cz.
Třikrát a dost
Vyskytne-li se vám na sekačce potřetí závada, kterou jste
předtím už dvakrát reklamovali a reklamace byla uznána a vada opravena, máte
možnost ihned odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny. „Odstoupit od kupní smlouvy a požadovat
vrácení kupní ceny můžete rovněž tehdy, kdy se na sekačce vyskytují alespoň tři
vady současně, přičemž každá z nich brání řádnému užívání sekačky,“ doplňuje
právník.
Oprava/ sleva
z ceny/ výměna/ vrácení peněz
Zda dostanete své peníze zpět, nebo vám bude sekačka pouze
opravena, záleží na tom, zda se bude jednat o vadu podstatnou či nepodstatnou. V případě
podstatné vady máte právo na výměnu zboží za nové, opravu, slevu z kupní
ceny nebo na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny, přičemž to, jaké právo
si z těchto zvolíte, je čistě na vás a prodejce jej musí respektovat. Je-li
vada nepodstatná, máte právo pouze na odstranění vady nebo slevu z kupní
ceny. „V každém případě platí, že
pokud prodejce nevyřídí reklamaci včas, můžete od smlouvy odstoupit a požadovat
vrácení kupní ceny. Na vyřízení reklamace má prodejce lhůtu 30 dnů,“ dodává právník.
X letá záruka
Dle zákona by měly mít sekačky minimálně dvouletou záruku,
některé společnosti však pro přilákání zákazníků tuto lhůtu dobrovolně
prodlužují. Pokud prodejce své sliby dodrží, je tato skutečnost samozřejmě pro
Vás jako kupujícího výhodou, pokud se zdráhá, je potřeba se bránit. „Jestliže se prodejce v reklamě
chvástal, že sekačka vydrží bez problémů fungovat po dobu 5 let a po 4,5 letech
se stane nefunkční, bude stále možné ji u prodejce reklamovat,“ upozorňuje
právník z Vaše nároky.cz
Klamavá reklama
Co je klamavá reklama? V reklamě je uvedeno, že sekačku
dokáže ovládat také vaše drobná manželka, ve skutečnosti ji však stěží utáhne
jen silnější muž. Lze se bránit? Ano! V prvé řadě je však nutné rozlišovat mezi
obvyklým reklamním přeháněním a klamavou reklamou. „Důležité je zejména to, jak je daný výrok vnímán průměrným
spotřebitelem, zda je určitá reklama obecně brána jako nadsázka nebo vytváří
dojem, že se jedná o skutečnou vlastnost výrobku, kterou následně potvrzuje při
prodeji také prodejce,“ komentuje právník. V druhém případě se
jedná o klamavou reklamu a je možné požadovat náhradu škody.
Náhrada škody
Náhradu škody lze požadovat také v případě, že dojde k
poškození vaší věci nepříznivou funkci sekačky. „Pokud by bylo poškození způsobeno vadou sekačky, za kterou odpovídá
prodávající, respektive výrobce, je zde odpovědnost za způsobenou škodu dána,“ vysvětluje
právník. Je však nutno vždy
postupovat při užívání sekačky výhradně dle předmětných pokynů a návodů,
zachovat maximální obezřetnost a úsilí zabránit vzniku škody, aby byl nárok na
náhradu způsobené škody zachován.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie Zahrada, nejlépe hodnocené fotografie
Články Zahrada
- Sklízíte poškozené brambory, mrkev nebo řepu? Povíme, se kterými škůdci se dělíte o úrodu (Zahrádkářské tipy) (audio)
- Z řepkového pole vytvořili udržitelnou zahradu: Inspirujte se příběhem Zahrady Panorama
- Mají papriky ještě šanci dozrát? Mají, musíte jim ale trochu pomoci (Radioporadna) (audio)
- Špenát a polníček v zimě pomohou záhonům a zjara zpestří náš jídelníček (audio)
- Bezpečnost dětí a domácích mazlíčků: Jak se vyhnout nástrahám na zahradě
- Vysoká tráva snižuje teplotu povrchu až o 12 stupňů