Kupující odstoupila od koupě bytu, realitka jí však odmítla vrátit rezervační poplatek
Paní Magda si chtěla
přes realitní kancelář koupit byt, když však složila rezervační poplatek,
nastaly jak osobní, tak i finanční komplice. Z dobrých důvodů proto od rezervačního
smlouvy odstoupila a požadovala vrácení rezervačního poplatku. Realitní kancelář
jí ho však odmítla vrátit, paní Magda se proto obrátila na právníka.
Paní Magda chtěla s přítelem přes
velkou realitní kancelář s působností po celé ČR koupit byt v blízkosti Pardubic
v hodnotě 1 170 000 korun. Složila rezervační poplatek a prostřednictvím
finančního poradce spolupracujícího s realitní kanceláří začala vyřizovat
čerpání úvěru na koupi bytu.
Don té doby vše vypadalo v pořádku.
Původně přislíbené podmínky úvěru však byly náhle ze strany poskytovatele
změněny a pro klientku se staly značně nevýhodnými. Její přítel navíc v té
době přišel o práci, čímž se zásadně změnila finanční situace klientů.
Paní Magda tyto skutečnosti
bezprostředně sdělila realitní kanceláři, s přesvědčením, že se jednoduše
vše odvolá. Realitní kancelář se ji však společně s finančním poradcem i nadále
snažila ke koupi přimět s tím, že pro banku je rozhodující situace klienta při
sepisování smlouvy a nové skutečnosti tedy nejsou překážkou pro získání úvěru.
V důsledku tohoto jednání Magda v
realitní kancelář zcela ztratila důvěru a rozhodla se od koupě odstoupit úplně.
Mezitím však uplynula dvouměsíční platnost rezervační smlouvy, kterou paní
Monika odmítla prodloužit, načež jí realitní kancelář oznámila, že tímto svým
jednání pochybila a rezervační poplatek ve výši 70 000 Kč propadá realitní
kanceláři.
Paní Magda se proto obrátila na
společnost Vaše nároky.cz, která realitní kanceláři zaslala předžalobní
upomínku. Společnost tuto výzvu odmítla, a případ byl proto postoupen k soudnímu
řízení. Realitní kancelář nakonec přistoupila ke smíru a celý poplatek klientce
vrátila.
„Klientka v tomto případě udělala
dobře, že neuvěřila slibům realitní kanceláře, která byla motivována vidinou
provize. Klienta tak zcela správně odmítla prodloužit platnost rezervační
smlouvy. Jelikož tedy došlo k uplynutí její platnosti a nedošlo k realizaci
koupě nemovitosti, tak měla RK povinnost zaplacený poplatek vrátit. RK se často
snaží podobné situace řešit vykonstruováním domnělé smluvní pokuty, která je
však neplatná, neboť klientka žádnou povinnost neporušila,“ komentuje na závěr případ
právník, který paní Magdu ve sporu zastupoval.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Bydlení rubrika
- Kvalitní tepelné čerpadlo vzduch-voda v zimě nezamrzá. Pracuje efektivně i při teplotách kolem -20 °C
- ČEZ a THMÚ ve spolupráci s Ústím nad Labem zajistí dodávky tepla pro obyvatele na další desítky let
- Konstrukce z cihel: Skrytá síla novodobých roubenek
- Průkaz energetické náročnosti budovy třídy A nám nezaručí úsporný provoz, pokud neodbouráme lidské chyby
- 47. týden na Energetické burze ČMKB - elektřina 25 kolem 2644 Kč/MWh, plyn 25 za 1300 Kč/MWh
- Trojsklo, nebo dvojsklo? Výběr zasklení ovlivňuje náklady na vytápění i ochranu proti hluku