Byt sice nekoupila, málem však přišla o 120 000 Kč
Veronika Moravová se v říjnu
2016 rozhodla koupit byt. Při prohlídce jednoho z nich podepsala přímo
v bytě se zástupcem realitní kanceláře rezervační smlouvu a zaplatila rezervační
poplatek 120 tisíc korun a podepsala dohodu o zaplacení blokovacího depozita. „Měla jsem skutečný zájem byt koupit, to se
ale o něco později změnilo,“ vzpomíná paní Moravová.
Kámen úrazu byl v ceně bytu.
Ta byla stanovena na dva a půl milionu korun, ovšem banka učinila následně odhad
hodnoty nemovitosti na dva miliony. Celá koupě se tak stala pro paní Moravcovou
značně nevýhodná. Rozhodla se tedy odstoupit od smlouvy, nechtěla přitom ale
přijít o zaplacený rezervační poplatek. S nastalou situací se obrátila na
právníka.
Případ převzal právník Petr Novák
ze společnosti Vaše nároky.cz, který realitní kanceláří zaslal předžalobní
výzvu, ve které požadoval vrácení rezervačního poplatku. Ve výzvě právník
argumentoval zejména tím, že klientka nebyla poučena o možnosti odstoupení od
smlouvy, které chtěla učinit po zjištění nových skutečností ohledně hodnoty
bytu.
„Smlouva byla uzavřená mimo obchodní prostory, v tomto případě
přímo v nabízeném bytě, a klienti jako spotřebitelé nebyli poučeni o
možnosti odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od podpisu. Proto se nárok na
odstoupení od smlouvy prodloužil o rok,“ vysvětluje situaci právník Petr
Novák.
Jelikož byla argumentace právníka
podložená zákony, dle kterých měla klientka na odstoupení od smlouvy rok a 14
dní, realitní kancelář jen několik dní po zaslání předžalobní výzvy celé
blokovací depositum ve výši 120 000 Kč vrátila.
Nejde přitom o ojedinělý případ,
realitní kanceláře se často snaží ponechat si rezervační poplatek i
v případech, kdy na to nemají právo. Problémem často je, že klienti sami
neznají své práva a neví, kdy mají na vrácení rezervačního poplatku nárok.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Bydlení rubrika
- Kvalitní tepelné čerpadlo vzduch-voda v zimě nezamrzá. Pracuje efektivně i při teplotách kolem -20 °C
- ČEZ a THMÚ ve spolupráci s Ústím nad Labem zajistí dodávky tepla pro obyvatele na další desítky let
- Konstrukce z cihel: Skrytá síla novodobých roubenek
- Průkaz energetické náročnosti budovy třídy A nám nezaručí úsporný provoz, pokud neodbouráme lidské chyby
- 47. týden na Energetické burze ČMKB - elektřina 25 kolem 2644 Kč/MWh, plyn 25 za 1300 Kč/MWh
- Trojsklo, nebo dvojsklo? Výběr zasklení ovlivňuje náklady na vytápění i ochranu proti hluku