Podle čeho vybírat realitní kancelář?
Pestrost realitního trhu dává
možnost uplatnění i široké řadě odborníků, kteří nejsou vždy patřičně
kvalifikováni. Jistotou je určitě obrátit se na dobře známou značku. Kancelář,
která patří ke stálicím na trhu. Existuje ale i řada ukazatelů, kterými můžete
prověřit, zda je kancelář důvěryhodná.
Náležité formality
„Je dobré prověřit, zda realitní kancelář opravdu existuje, tedy zda je
jako společnost zapsána v obchodním rejstříku,“ doporučuje Mgr. Dominik
Ženatý, makléř realitní sítě CENTURY 21. Tam můžete dohledat všechny podstatné
informace. Dále se vyplatí navštívit kancelář samotnou osobně. Její stav hodně
napoví i o úrovni poskytovaných služeb. Nejen samotné prostředí, ale i osobní
kontakt s makléři hodně napoví o úrovni poskytovaných služeb, potažmo celé
kanceláře.
Právní aspekty
„Dobrá realitní kancelář vždy pracuje na smluvním základě – chtějte
vidět nejen makléřovu plnou moc k zastupování realitní kanceláře, ale chtějte
také smlouvu zprostředkovatelskou – ať už jako kupující nebo prodávající
klient. Máte tak jasně daný rámec spolupráce.“ Popisuje běžnou praxi u důvěryhodných
realitních kanceláří makléř realitní sítě CENTURY 21.
Dobrá kancelář také disponuje
reklamačním řádem a etickým kodexem. Vše by vám mělo být k dispozici k nahlédnutí.
Jednání by mělo být transparentní. Samozřejmostí je předávání hotovosti pouze
oproti dokladu, nejlépe v prostorách kanceláře, a také zveřejnění rezervačních
účtů na webu kanceláře. Jde o obchod jako každý jiný, nemusíte být odborník ani
mít přehled v realitním prostředí. Většinou i obyčejný selský rozum
napoví, zda je vše v pořádku.
Transparentnost
Profesionální jednání se ukáže
především při samotné práci makléře. Samozřejmostí by měla být exkluzivní
zprostředkovatelská smlouva na prodej nemovitosti. Dobrá exkluzivní smlouva je
vždy podepsána na dobu určitou, pouze s možností prodloužení. Neobsahuje žádné
astronomické sankce ani úhradu nákladů při neprodání nemovitosti.
Pokud prodáváte nemovitost, vždy
si pozorně prostudujte smlouvu – profesionální makléř by ji s Vámi měl projít
bod po bodu a vše vysvětlit. Dobrá smlouva neobsahuje nesmyslně vysokou kupní
cenu, ani odkaz na všeobecné podmínky, které však nejsou přiloženy.
V neposlední řadě pozor na
rozhodčí doložky – pokud je ve smlouvě rozhodčí doložka, tak je vždy lépe
konzultovat smlouvu s právníkem.
Marketing prodávané nemovitosti
Profesionální makléř se vždy
prezentuje kvalitou svých služeb – prezentuje svoji analýzu tržní ceny
nemovitosti a marketingový plán pro prodej či pronájem nemovitosti. „Dobrý marketingový plán zahrnuje
internetovou inzerci, tištěnou inzerci, prodejní plachtu na nemovitosti,
aktivní marketing (oslovování klientů letáčky, případně telefonicky),“ popisuje
Mgr. Ženatý praxi ve své realitní kanceláři.
Součástí špičkového marketingu je
home staging. Pro někoho se jedná stále o nový pojem. Jedná se o přípravu
nemovitosti na prodej zkušeným bytovým architektem a home inspection, kdy se
jedná o prověření nemovitosti technikem. Tyto služby by měly být standardními při
zprostředkování prodeje či pronájmu.
Nezapomínejte, že první dojem
udělá nemovitost jen jednou, a to prostřednictvím fotografií! I v tomto
případě se ukáže zkušenost a úroveň realitní kanceláře. S tímto jste se
určitě setkali. Inzertní nabídka na byt, která je možná sice obsáhle popsána,
ale přiloženy jsou pouze dvě fotografie či naopak fotografií spousta, ale
pořízeny z takového úhlu, že absolutně neodpovídají ať už dispozicím či
celkové skutečnosti.
V klidu a s rozmyslem
Seriózní realitní kancelář na vás
nebude tlačit. Ukáže vám vaše možnosti a v klidu vás nechá si vše
promyslet. Nebude dám dávám nereálné sliby a jejím cílem nebude na klientovi
pouze vydělat.
CENTURY 21
CENTURY 21 se řadí mezi nejstarší franšízingové společnosti v realitách. Na český trh vstoupila v roce 2008 s rychlou expanzí. V současné době reprezentuje společnost CENTURY 21 v České republice 50 realitních kanceláří v různých fázích otevření. Úspěch společnosti potvrzuje i umístění na stupních vítězů v kategorii KB Franchisor roku v soutěži Franchisa roku. Své prvenství na extrémně konkurenčním realitním trhu staví na prvotřídních službách a kvalitním poradenství, jímž její makléři pomáhají klientům s prodejem, koupí či pronájmem nemovitostí.
Více informací na: http://www.century21.cz/
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie Stavba, nejlépe hodnocené fotografie
Články Stavba
- Rodinný dům s důrazem na kvalitu materiálu a řemesla
- Plánujete novou střechu? Začněte s přípravou už teď
- Zavedení podrobnější evidence plastových obalů by významně usnadnilo jejich recyklaci
- Schlieger nabízí nové fotovoltaické panely AIKO přinášející více elektřiny a vyšší finanční zisk
- Vesnický dům jako z jiného století
- Jak šetřit energie i náklady díky moderním technologiím zelených střech