Podle čeho vybírat realitní kancelář?

Century21, 22.8.2017

Pestrost realitního trhu dává možnost uplatnění i široké řadě odborníků, kteří nejsou vždy patřičně kvalifikováni. Jistotou je určitě obrátit se na dobře známou značku. Kancelář, která patří ke stálicím na trhu. Existuje ale i řada ukazatelů, kterými můžete prověřit, zda je kancelář důvěryhodná.

Náležité formality

„Je dobré prověřit, zda realitní kancelář opravdu existuje, tedy zda je jako společnost zapsána v obchodním rejstříku,“ doporučuje Mgr. Dominik Ženatý, makléř realitní sítě CENTURY 21. Tam můžete dohledat všechny podstatné informace. Dále se vyplatí navštívit kancelář samotnou osobně. Její stav hodně napoví i o úrovni poskytovaných služeb. Nejen samotné prostředí, ale i osobní kontakt s makléři hodně napoví o úrovni poskytovaných služeb, potažmo celé kanceláře.

Právní aspekty

Dobrá realitní kancelář vždy pracuje na smluvním základě – chtějte vidět nejen makléřovu plnou moc k zastupování realitní kanceláře, ale chtějte také smlouvu zprostředkovatelskou – ať už jako kupující nebo prodávající klient. Máte tak jasně daný rámec spolupráce.“  Popisuje běžnou praxi u důvěryhodných realitních kanceláří makléř realitní sítě CENTURY 21.

Dobrá kancelář také disponuje reklamačním řádem a etickým kodexem. Vše by vám mělo být k dispozici k nahlédnutí. Jednání by mělo být transparentní. Samozřejmostí je předávání hotovosti pouze oproti dokladu, nejlépe v prostorách kanceláře, a také zveřejnění rezervačních účtů na webu kanceláře. Jde o obchod jako každý jiný, nemusíte být odborník ani mít přehledrealitním prostředí. Většinou i obyčejný selský rozum napoví, zda je vše v pořádku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Transparentnost

Profesionální jednání se ukáže především při samotné práci makléře. Samozřejmostí by měla být exkluzivní zprostředkovatelská smlouva na prodej nemovitosti. Dobrá exkluzivní smlouva je vždy podepsána na dobu určitou, pouze s možností prodloužení. Neobsahuje žádné astronomické sankce ani úhradu nákladů při neprodání nemovitosti.

Pokud prodáváte nemovitost, vždy si pozorně prostudujte smlouvu – profesionální makléř by ji s Vámi měl projít bod po bodu a vše vysvětlit. Dobrá smlouva neobsahuje nesmyslně vysokou kupní cenu, ani odkaz na všeobecné podmínky, které však nejsou přiloženy.

V neposlední řadě pozor na rozhodčí doložky – pokud je ve smlouvě rozhodčí doložka, tak je vždy lépe konzultovat smlouvu s právníkem. 

Marketing prodávané nemovitosti

Profesionální makléř se vždy prezentuje kvalitou svých služeb – prezentuje svoji analýzu tržní ceny nemovitosti a marketingový plán pro prodej či pronájem nemovitosti. „Dobrý marketingový plán zahrnuje internetovou inzerci, tištěnou inzerci, prodejní plachtu na nemovitosti, aktivní marketing (oslovování klientů letáčky, případně telefonicky),“ popisuje Mgr. Ženatý praxi ve své realitní kanceláři.

Součástí špičkového marketingu je home staging. Pro někoho se jedná stále o nový pojem. Jedná se o přípravu nemovitosti na prodej zkušeným bytovým architektem a home inspection, kdy se jedná o prověření nemovitosti technikem. Tyto služby by měly být standardními při zprostředkování prodeje či pronájmu.

Nezapomínejte, že první dojem udělá nemovitost jen jednou, a to prostřednictvím fotografií! I v tomto případě se ukáže zkušenost a úroveň realitní kanceláře. S tímto jste se určitě setkali. Inzertní nabídka na byt, která je možná sice obsáhle popsána, ale přiloženy jsou pouze dvě fotografie či naopak fotografií spousta, ale pořízeny z takového úhlu, že absolutně neodpovídají ať už dispozicím či celkové skutečnosti.

V klidu a s rozmyslem

Seriózní realitní kancelář na vás nebude tlačit. Ukáže vám vaše možnosti a v klidu vás nechá si vše promyslet. Nebude dám dávám nereálné sliby a jejím cílem nebude na klientovi pouze vydělat.

 

 

CENTURY 21

CENTURY 21 se řadí mezi nejstarší franšízingové společnosti v realitách. Na český trh vstoupila v roce 2008 s rychlou expanzí. V současné době reprezentuje společnost CENTURY 21 v České republice 50 realitních kanceláří v různých fázích otevření. Úspěch společnosti potvrzuje i umístění na stupních vítězů v kategorii KB Franchisor roku v soutěži Franchisa roku. Své prvenství na extrémně konkurenčním realitním trhu staví na prvotřídních službách a kvalitním poradenství, jímž její makléři pomáhají klientům s prodejem, koupí či pronájmem nemovitostí.

Více informací na: http://www.century21.cz/



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie Stavba, nejlépe hodnocené fotografie



Články Stavba