Klimatizace nebyla kompletní, i přesto prodejce neuznal odstoupení od smlouvy
Paní
Jarmila jako spotřebitel uzavřela v online prodejně s prodávajícím dne 12.
5. 2017 kupní smlouvu, jejímž předmětem byl nákup klimatizace. Jelikož však po
pár dnech zjistila, že klimatizace nemá všechny potřebné komponenty, rozhodla
se klimatizaci vrátit, a proto dne 15. 5. 2017 zaslala prodávajícímu písemné
odstoupení od smlouvy. I přesto, že odstoupení od smlouvy proběhlo
v zákonné lhůtě čtrnácti dní, prodejce paní odmítl odstoupení uznat.
Paní Jarmila se proto obrátila na
právníka ze společnosti Vaše nároky.cz.
„Případ jsme převzali k řešení v srpnu 2017
s tím, že klientka měla na odstoupení od smlouvy i vrácení peněz za zboží právo,“ komentuje situaci právník. Právník
proto protistraně neprodleně poslal výzvu k úhradě. „Podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit
od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Podle § 1831 odst. 1 a § 1832 odst. 1
občanského zákoníku jsou také obě strany povinny vrátit si bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, navzájem to, co již plnily,“
zaznělo v předžalobní výzvě, ve které právník dále požadoval proplacení celkové
částky za klimatizaci, tedy 8 990 Kč.
Protistrana však v reakci na předžalobní výzvu namítala, že odstoupení
od smlouvy nemůže vyhovět, protože zákaznice zatím zboží nevrátila. Paní
Jarmilu právník proto upozornil, že zboží musí nejdříve vrátit prodejci, ta tak
neprodleně po urgenci právníka učinila. Prodejce však i po vrácení zboží
odmítal peníze za klimatizaci vrátit. Argumentoval tím, že vrácené zboží bylo
používané a některé komponenty byly údajně poškozené, a proto jí zboží posílají
zpět.
Jelikož byl právník o nároku paní Jarmily přesvědčen a kvůli odmítavému
postoji prodejce podal koncem roku 2017 žalobu k soudu. V tu chvíli
prodejce otočil a na začátku roku 2018 poslal vyjádření, že se rozhodl
požadavkům vyhovět a uhradit požadovanou částku a zároveň převzít zpět
zakoupené zboží. „Protistrana poslala
vyjádření, že uhradí pohledávky dle platebního rozkazu a sdělila, že u klientky
vyzvedne zboží kurýrní služba,“ doplňuje právník.
Prodejce si do několika dní klimatizaci vyzvedl a pár dní poté také vrátil
peníze, které paní Jarmila za zboží zaplatila. Paní Jarmila proto získala zpět
8 990 Kč, bez zapojení právníka by se jí to však zřejmě nepodařilo.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Technika
- Poptávka po FVE výrazně roste především ve firmách. Kdy se vyplatí využít dotace?
- Televize slaví svůj světový den. Denně ji v Česku podle statistik sleduje průměrně každý člověk 3 a půl hodiny (video)
- Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
- Buďte v zisku. Využívejte řízení fotovoltaické elektrárny a tepelného čerpadla umělou inteligencí
- Uvažujete o tepelném čerpadle? Pozor na změny v dotacích
- Péče o tepelná čerpadla – proč je důležitý servis a kdy se vás týkají zákonné revize?