Klimatizace nebyla kompletní, i přesto prodejce neuznal odstoupení od smlouvy

Paní Jarmila jako spotřebitel uzavřela v online prodejně s prodávajícím dne 12. 5. 2017 kupní smlouvu, jejímž předmětem byl nákup klimatizace. Jelikož však po pár dnech zjistila, že klimatizace nemá všechny potřebné komponenty, rozhodla se klimatizaci vrátit, a proto dne 15. 5. 2017 zaslala prodávajícímu písemné odstoupení od smlouvy. I přesto, že odstoupení od smlouvy proběhlo v zákonné lhůtě čtrnácti dní, prodejce paní odmítl odstoupení uznat.

Paní Jarmila se proto obrátila na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz. Případ jsme převzali k řešení v srpnu 2017 s tím, že klientka měla na odstoupení od smlouvy i vrácení peněz za zboží právo,“ komentuje situaci právník. Právník proto protistraně neprodleně poslal výzvu k úhradě. „Podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Podle § 1831 odst. 1 a § 1832 odst. 1 občanského zákoníku jsou také obě strany povinny vrátit si bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, navzájem to, co již plnily,“ zaznělo v předžalobní výzvě, ve které právník dále požadoval proplacení celkové částky za klimatizaci, tedy 8 990 .

Protistrana však v reakci na předžalobní výzvu namítala, že odstoupení od smlouvy nemůže vyhovět, protože zákaznice zatím zboží nevrátila. Paní Jarmilu právník proto upozornil, že zboží musí nejdříve vrátit prodejci, ta tak neprodleně po urgenci právníka učinila. Prodejce však i po vrácení zboží odmítal peníze za klimatizaci vrátit. Argumentoval tím, že vrácené zboží bylo používané a některé komponenty byly údajně poškozené, a proto jí zboží posílají zpět.

Jelikož byl právník o nároku paní Jarmily přesvědčen a kvůli odmítavému postoji prodejce podal koncem roku 2017 žalobu k soudu. V tu chvíli prodejce otočil a na začátku roku 2018 poslal vyjádření, že se rozhodl požadavkům vyhovět a uhradit požadovanou částku a zároveň převzít zpět zakoupené zboží. „Protistrana poslala vyjádření, že uhradí pohledávky dle platebního rozkazu a sdělila, že u klientky vyzvedne zboží kurýrní služba,“ doplňuje právník.

Prodejce si do několika dní klimatizaci vyzvedl a pár dní poté také vrátil peníze, které paní Jarmila za zboží zaplatila. Paní Jarmila proto získala zpět 8 990 , bez zapojení právníka by se jí to však zřejmě nepodařilo.

 

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Technika