Cestovní kancelář ubytovala klienty v jiném hotelu, který byl v blízkosti letiště, ti se bránili u soudu
Cestující
si s dostatečným předstihem zaplatila u cestovní kanceláře dovolenou, kterou
měla strávit v termínu 9.6.-19.6.2016 na Krétě v krásném hotelu,
který byl pro ni ideální po shlédnutí všech dostupných fotek či recenzí. Po příjezdu do cílové destinace byla ale
nepříjemně překvapena. Delegátka ji
oznámila, že bude s manželem přesunuta do zcela jiného hotelu, navíc
v jiné oblasti, v bezprostřední blízkosti letiště. Situace se
navíc dotkla nejen jí a jejího manžela, ale celkově se jednalo o 20 dospělých a
5 dětí.
Cestující
dovolenou reklamovala ihned následující den po příletu, tedy 10. 6. 2016 a
další doplnění k reklamaci dodala cestovní kanceláři ihned po příjezdu
domů. Ze strany CK však přišlo poškozené
cestující vyjádření, že reklamace je dle nich neoprávněná, ale jako omluvu jí
poskytnou slevu 1 000 Kč na osobu při koupi dalšího zájezd. Toto
klientka odmítla, jelikož odškodnění za zkaženou dovolenou, na kterou si
dlouhou dobu šetřila, očekávala vyšší a na základě zkušeností již ani s touto
cestovní kanceláří nechtěla více cestovat.
Nespokojená
cestující své stanovisko zaslala cestovní kanceláři. Po nějaké době byla od CK
informována, že ačkoliv stále odmítají
svoji vinu, navýší jí odškodné na částku v celkové výši 10 % ze
zakoupeného zájezdu. Cestující to však pobouřilo ještě více, jelikož jí takové
jednání přišlo značně zarážející, obrátila se proto na právníka z Vaše nároky.cz
Právník
cestovní kanceláři zaslal předžalobní výzvu, ve které vyčíslil závažnost vad
daného náhradního hotelu. „Dospěl jsem k závěru, že klientka má nárok na
slevu až do výše 100 %, avšak v rámci smírného řešení požadujeme náhradu ve výši 50 %, což odpovídá celkové částce 22 690 Kč,“
komentoval na začátku případu právník.
Protistrana
však na výzvu vyjádřila odpor a argumentovala např. tím, že cena náhradního
hotelu byla vyšší než cena zakoupeného hotelu. To však právník z Vaše nároky.cz
odmítl následujícími slovy: „Toto tvrzení je pro danou věc zcela
irelevantní, jelikož žalovaný je jediným subjektem, který má na cenotvorbu vliv
a je jen na jeho uvážení, který hotel bude mít jakou cenu. Cena tak může, ale nemusí být správným měřítkem kvality hotelu.“
Cestovní
kancelář i odmítla to, že cestující neustále obtěžoval hluk
z prolétajících letadel, podle ní to nemohlo ovlivnit kvalitu pobytu. Z toho
důvodu byl právník nucen přenechat celou záležitost k řešení soudu. Soud nakonec v dubnu roku 2018 rozhodl
ve prospěch klientky, které nakonec přiznal nárok na 25 % z ceny zájezdu.
Klientka tedy získala 11 922 Kč, plus jí byly zaplaceny náklady za
právníka.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Podpora bydlení v Česku nerozšiřuje nabídku. Potřebujeme nastartovat obecní bydlení, říká Prokop (audio)
- Budňanská skála v Karlštejně je geologický unikát. Nabízí pohled na hranici dvou vývojových období (Výlety) (audio)
- Petr Fischer: Může dětem vadit, že neumí ve škole držet tužku? (Názory a argumenty) (audio)
- Advent v Livignu: Tradiční oslavy a kouzlo Vánoc v srdci italských Alp
- I v českých hotelech by se během příštího roku mohla objevit robotická recepční (Věda Plus) (audio)
- Kladivo na influencery? Bouře kvůli registracím (Vinohradská 12) (video)