Bez čísel a hesel: příště vás banka pozná pouze po hlase
Když nyní Češi volají do banky a chtějí něco vyřídit, nejdřív musejí prokázat, že jsou to opravdu oni, třeba pomocí hesla či PIN kódu. Až pak s nimi operátor cokoliv řeší. To už by se ovšem mělo brzy změnit.
Česká spořitelna, která je se skoro pěti miliony klientů největší tuzemskou bankou, totiž hodlá brzy zavést nový, mnohem rychlejší způsob ověření identity volajících.
Jak píše páteční MF DNES, místo hesel a kódů bude stačit, když volající na operátora promluví. A systém podle hlasu pozná, jestli je na druhém konci linky ten správný klient, nebo naopak imitátor či podvodník.
Takzvaná hlasová biometrie je v Česku v podstatě neznámá a spořitelna bude první bankou u nás, která moderní technologii nasadí do ostrého provozu. V zahraničí jde přitom o poměrně běžný způsob, jak ověřit identitu zákazníků a zkrátit čas, který jinak zabere hledání hesel a číselných kódů.
Podle expertů je navíc hlas každého člověka jedinečný, podobně jako otisky prstů a systém prý nedokáže obelstít ani šikovný imitátor.
Přesné datum spuštění hlasového rozpoznávání Česká spořitelna zatím neuvedla.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- YIT ještě letos spustí v Kladně jeden ze svých prvních mimopražských projektů
- Jakými zdroji se v Česku topí? Nejpopulárnější jsou plynové kotle, fosilní tuhá paliva topí nejvíce v Libereckém kraji
- KRIZE BYDLENÍ: České rodinné domy chátrají, hrozí „bungalizace“ venkova, nejvíce v Královéhradeckém a Plzeňském kraji
- V první polovině roku 2024 se v práci zranilo 22 741 osob, mají nárok na odškodnění
- Black Friday vs. Giving Tuesday: Chystají se Češi utrácet, nebo darovat?
- Bytové domy dobývají regiony, byty v nich vyjdou výrazně levněji než v rodinných domech