Za ubytování v jiném hotelu nabídla cestovní kancelář pouze směšnou slevu na další zájezd
Paní
Monika si měsíce pečlivě vybírala hotel, kde stráví ideální letní dovolenou. Vzhledem
k tomu, že měla malé dítě, vše plánovala dlouho dopředu včetně poznávacích
výletů, či půjčení automobilu v blízkosti hotelu, aby dítě vše bez problémů
zvládlo. Vybrala si krásný nově zrekonstruovaný hotel s velkými bazény i se
skluzavkami.
Místo
zvoleného nově zrekonstruovaného hotelu ji ale po příjezdu do cílové země čekalo
nemilé překvapení. Na letišti jí bylo delegátkou sděleno, že její rodina bude
přesunuta do jiného hotelu, který se navíc nacházel v jiné oblasti
v bezprostřední blízkosti letiště. Ihned po sdělení názvu hotelu jej však
klientka odmítla, protože už při hledání vhodného hotelu jej po prohlédnutí pár
fotek okamžitě z vyhledávání vyřadila, jelikož absolutně neplnil její
požadavky.
Klientka
následně delegátku požádala o přidělení jiného hotelu, který se jí taky poměrně
líbil. Delegátka jí slíbila, že se jej pokusí do dalšího dne vytelefonovat,
avšak o den později klientce pouze sdělila, že je plný.
I přes
veškeré stížnosti ze strany paní Moniky, zde rodina byla nucena trávit celých
11 dní. „S delegátkou jsem přímo na místě
vyplnila reklamační formulář s požadavkem o minimálně padesátiprocentní
slevu z ceny zájezdu. Formulář jsem následně předala i samotné cestovní
kanceláři a doplnila jej o fotografie z dovolené,“ říká paní Monika.
„Nicméně ze strany cestovní kanceláře mi přišla
pouze omluva, ve které uvedli, že náhradní hotel byl adekvátní náhradou, a
proto slevu 50 % odmítají. Poskytli mi pouze slevu 2000 Kč, kterou bylo možné
uplatnit pouze při koupi dalšího zájezdu. S tímto jsem samozřejmě nemohla
souhlasit,“ objasňuje poškozená klientka, která se následně obrátila na
právníka ze společnosti Vaše nároky.cz.
„Cestovní kancelář jsme poslali předžalobní
výzvu, ve které jsme vyčíslili závažnost vad daného náhradního hotelu. Dospěli
jsme k závěru, že klientka má zcela jistě nárok na slevu, a to alespoň ve
výši 50 %. Cestovní kancelář jsme proto požádali o uhrazení částky 26 685 Kč,“
komentuje případ zastupující právník.
Protistrana
na předžalobní výzvu však reagovala zamítavě a argumentovala tím, že cena
náhradního hotelu byla vyšší než cena zakoupeného hotelu. „Toto
tvrzení je pro danou věc zcela irelevantní, jelikož žalovaný je jediným
subjektem, který má na cenotvorbu vliv a je jen na jeho uvážení, který hotel
bude mít jakou cenu. Cena tak může, ale nemusí být správným měřítkem kvality
hotelu,“ namítal právník z Vaše nároky.cz.
Cestovní
kancelář dokonce zamítla i stížnost klientů na hluk z blízkého letiště,
údajně hluk nemohl negativně ovlivnit kvalitu dovolené. Právník se proto
rozhodl, že případ předá k soudu. Soud nakonec rozhodl, že klientka má
nárok na vrácení 15 281 Kč, což činilo 29 % z ceny zájezdu. „Poškození klienti cestovních kanceláří by
neměli přijímat hned první často nedostačující nabídku cestovní kanceláře, ale
požadovat odškodnění, které skutečně odpovídá pochybení cestovní kanceláře,“
uzavírá zastupující právník paní Moniky.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Podpora bydlení v Česku nerozšiřuje nabídku. Potřebujeme nastartovat obecní bydlení, říká Prokop (audio)
- Budňanská skála v Karlštejně je geologický unikát. Nabízí pohled na hranici dvou vývojových období (Výlety) (audio)
- Petr Fischer: Může dětem vadit, že neumí ve škole držet tužku? (Názory a argumenty) (audio)
- Advent v Livignu: Tradiční oslavy a kouzlo Vánoc v srdci italských Alp
- I v českých hotelech by se během příštího roku mohla objevit robotická recepční (Věda Plus) (audio)
- Kladivo na influencery? Bouře kvůli registracím (Vinohradská 12) (video)