Za ubytování v jiném hotelu nabídla cestovní kancelář pouze směšnou slevu na další zájezd

Paní Monika si měsíce pečlivě vybírala hotel, kde stráví ideální letní dovolenou. Vzhledem k tomu, že měla malé dítě, vše plánovala dlouho dopředu včetně poznávacích výletů, či půjčení automobilu v blízkosti hotelu, aby dítě vše bez problémů zvládlo. Vybrala si krásný nově zrekonstruovaný hotel s velkými bazény i se skluzavkami.

Místo zvoleného nově zrekonstruovaného hotelu ji ale po příjezdu do cílové země čekalo nemilé překvapení. Na letišti jí bylo delegátkou sděleno, že její rodina bude přesunuta do jiného hotelu, který se navíc nacházel v jiné oblasti v bezprostřední blízkosti letiště. Ihned po sdělení názvu hotelu jej však klientka odmítla, protože už při hledání vhodného hotelu jej po prohlédnutí pár fotek okamžitě z vyhledávání vyřadila, jelikož absolutně neplnil její požadavky.

Klientka následně delegátku požádala o přidělení jiného hotelu, který se jí taky poměrně líbil. Delegátka jí slíbila, že se jej pokusí do dalšího dne vytelefonovat, avšak o den později klientce pouze sdělila, že je plný.

I přes veškeré stížnosti ze strany paní Moniky, zde rodina byla nucena trávit celých 11 dní. „S delegátkou jsem přímo na místě vyplnila reklamační formulář s požadavkem o minimálně padesátiprocentní slevu z ceny zájezdu. Formulář jsem následně předala i samotné cestovní kanceláři a doplnila jej o fotografie z dovolené,“ říká paní Monika.

Nicméně ze strany cestovní kanceláře mi přišla pouze omluva, ve které uvedli, že náhradní hotel byl adekvátní náhradou, a proto slevu 50 % odmítají. Poskytli mi pouze slevu 2000 , kterou bylo možné uplatnit pouze při koupi dalšího zájezdu. S tímto jsem samozřejmě nemohla souhlasit,“ objasňuje poškozená klientka, která se následně obrátila na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz.

Cestovní kancelář jsme poslali předžalobní výzvu, ve které jsme vyčíslili závažnost vad daného náhradního hotelu. Dospěli jsme k závěru, že klientka má zcela jistě nárok na slevu, a to alespoň ve výši 50 %. Cestovní kancelář jsme proto požádali o uhrazení částky 26 685 ,“ komentuje případ zastupující právník.

Protistrana na předžalobní výzvu však reagovala zamítavě a argumentovala tím, že cena náhradního hotelu byla vyšší než cena zakoupeného hotelu. „Toto tvrzení je pro danou věc zcela irelevantní, jelikož žalovaný je jediným subjektem, který má na cenotvorbu vliv a je jen na jeho uvážení, který hotel bude mít jakou cenu. Cena tak může, ale nemusí být správným měřítkem kvality hotelu,“ namítal právník z Vaše nároky.cz.

Cestovní kancelář dokonce zamítla i stížnost klientů na hluk z blízkého letiště, údajně hluk nemohl negativně ovlivnit kvalitu dovolené. Právník se proto rozhodl, že případ předá k soudu. Soud nakonec rozhodl, že klientka má nárok na vrácení 15 281 , což činilo 29 % z ceny zájezdu. Poškození klienti cestovních kanceláří by neměli přijímat hned první často nedostačující nabídku cestovní kanceláře, ale požadovat odškodnění, které skutečně odpovídá pochybení cestovní kanceláře,“ uzavírá zastupující právník paní Moniky.


 

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky