Novinky v Regionální potravině: obliba značky nás těší a zároveň i zavazuje
Popularita Regionální potraviny rok od roku stoupá. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF), který značku spravuje, se snaží o neustálé vylepšení pro spotřebitele, ať už jde o stejnojmennou mobilní aplikaci REGIONÁLNÍ POTRAVINA nebo SÍŤOVKA. Teď přichází s inovací webových stránek a spoluprací s pořadem Výleťák.
SZIF jako administrátor značky se snaží Regionální potravinu co nejvíce zviditelnit. Přiblížit její výjimečnost a přednosti. Oceněné produkty jsou vyrobené z místních surovin a v daném regionu, díky krátkým distribučním cestám jsou čerstvější a zároveň i ekologičtější, protože čím blíž jsou ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí při jejich dopravě. Přínosem je také podpora zaměstnanosti v daném regionu. Prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst.
„Obliba značky nás těší a zároveň i zavazuje. Je důležité neusnout na vavřínech. Regionální potravina je na trhu už devět let, a jak ukazují průzkumy, zákazníci jí fandí čím dál více. Vidím v tom jakýsi regionální patriotismus. Každý z nás bývá pyšný na to, co se vyrobí právě u nás,“ říká generální ředitel SZIF Martin Šebestyán.
Informace o Regionální potravině zákazníci najdou na webu www.regionalnipotravina.cz. Tyto stránky právě prošly zásadní „rekonstrukci“. Novým vylepšením jsou tipy na výlet v okolí oceněných výrobců a také zajímavé recepty. Návštěvu nejrůznějších míst naší země tak lze spojit s gastronomií, ta jde totiž s turistikou ruku v ruce. Z každého kraje vám nyní SZIF přináší inspiraci na parádní výlet pro celou rodinu, stejně jako tip, co tam báječného ochutnat. Nechybí ani jednotlivé recepty z nejchutnějších potravin, které naše kraje nabízejí.
Dalším projektem je Výleťák. SZIF navázal spolupráci s oblíbeným pořadem na Streamu. „Formou medailonků s výrobci oceněných potravin představíme jejich příběhy a postřehy, co jim značka Regionální potravina přinesla. Za každý kraj přiblížíme divákům jednoho výrobce. Prvním z nich je rodinná uzenářská firma v Milovicích ve Středočeském kraji,“ uvádí Martin Šebestyán. Chcete-li se dovědět o osudu uzenářství od doby jeho zakladatele, pradědečka Rudolfa, přes éru, kdy v místě působila sovětská armáda, až po dnešní dny, pusťte si krátké video: https://www.stream.cz/vyletak/10026919-domaci-gothaj-a-dalsi-lahodne-uzeniny-z-rodinneho-reznictvi-v-milovicich. Možná vás překvapí, o jaký produkt mají jejich zákazníci největší zájem. Vévodí obyčejný Gothaj, který má pro spotřebitele stále neobyčejné kouzlo.
•••Soutěž Regionální potravina je projektem Ministerstva zemědělství určeným na podporu malých a středních zemědělců a producentů potravin v jednotlivých krajích České republiky. Státní zemědělský intervenční fond značku spravuje. Oceněný výrobek získá právo zdarma užívat značku Regionální potravina po dobu čtyř let na obalu svého výrobku. V současné době spotřebitelé najdou značku u 527 produktů ze 13 regionů Čech a Moravy.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- YIT ještě letos spustí v Kladně jeden ze svých prvních mimopražských projektů
- Jakými zdroji se v Česku topí? Nejpopulárnější jsou plynové kotle, fosilní tuhá paliva topí nejvíce v Libereckém kraji
- KRIZE BYDLENÍ: České rodinné domy chátrají, hrozí „bungalizace“ venkova, nejvíce v Královéhradeckém a Plzeňském kraji
- V první polovině roku 2024 se v práci zranilo 22 741 osob, mají nárok na odškodnění
- Black Friday vs. Giving Tuesday: Chystají se Češi utrácet, nebo darovat?
- Bytové domy dobývají regiony, byty v nich vyjdou výrazně levněji než v rodinných domech