Nekalé jednání realitní kanceláře, na kupujícím se chtěla obohatit o 20 000 Kč

Realitní kancelář po zmařeném prodeji zájemci o nemovitost naúčtovala o 20 000 vyšší pokutu, než bylo stanoveno ve smlouvě. Peníze vrátila až ve chvíli, kdy se na ni obrátil právník poškozeného.

Zájemce o koupi, budeme mu říkat pan Lukáš, si vyhlídl nemovitostokrese Nymburk. Nemovitost byla nabízena přes realitní kancelář, proto po několika schůzkách a prohlídce objektu s realitní kanceláří podepsal rezervační smlouvu a složil rezervační poplatek ve výši 50 000 .

Následně pan Lukáš navštívil banku a žádal o hypotéku, zde však nastaly komplikace, hypoteční úvěr mu nakonec nebyl schválen. Panu Lukášovi proto nezbývalo nic jiného, než od koupě nemovitosti odstoupit.

Pan Lukáš si byl vědom toho, že v rezervační smlouvě potvrdil, že v případě odstoupení od rezervační smlouvy bude muset majiteli nemovitosti zaplatit pokutu za odstoupení. Když po něm proto realitní makléř požadoval doplatit 20 000 a odkazoval se na kupní smlouvu, ve které jako smluvní pokuta skutečně figurovala částka 70 000 , nevzpíral se a peníze doplatil.

Po návratu domů, když se konečně po stresovém dni uklidnil, se panu Lukášovi vše srovnalo v hlavě a uvědomil si, že po něm makléř požadoval doplacení 20 000 neoprávněně. „Zbylých 20 000 korun jsem zaplatil, protože mi makléř řekl, že v kupní smlouvě je napsaných 70 000 korun, tak jsem to automaticky zaplatil, ale doma sem si to pročítal a uvědomil jsem si, že kupní smlouvu jsem vůbec nepodepsal, podepsal jsem pouze rezervační smlouvu, kde se řešilo pouze již zaplacených 50 000 ,“ vysvětluje pan Lukáš.

Pan Lukáš proto ihned realitní kancelář vyzval, aby mu dvacet tisíc korun vrátila zpět, realitní kancelář však peníze vrátit odmítla. Poškozený se proto obrátil na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz. „Nebylo možné, aby ze strany realitní kanceláře byla požadována smluvní pokuta podle kupní smlouvy, kterou však můj klient nikdy neuzavřel,“ vysvětluje zastupující právník a dodává: Vzhledem k tomu, že realitní kancelář obdržela od mého klienta plnění, aniž by k tomu existoval platný právní důvod, jednalo se z její strany o bezdůvodné obohacení a můj klient měl tak v souladu s občanským zákoníkem právo na vrácení toho, co zaplatil.“

Právník byl na základě argumentů výše o nároku svého klienta přesvědčen, proto realitní kanceláři zaslal předžalobní výzvu, ta naštěstí na výzvu právníka reagovala a klientovi 20 000 vrátila. Je však pravděpodobné, že kdyby se pan Lukáš na právníka neobrátil, nekalé jednání by realitní kanceláři prošlo a on by své peníze by již nikdy neviděl. 

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Bydlení rubrika