Dráhy plánují velkou změnu, do desítek vlaků bude nutná místenka
Vlakem z Prahy do Ostravy se cestující možná brzy svezou jen s platnou místenkou. České dráhy tak chtějí zajistit vyšší kvalitu cestování v těchto dálkových spojích. Novinka by měla začít platit v průběhu příštího roku.
Už žádné mačkání v uličkách vlaků a hodiny jízdy strávené na nohou. České dráhy by chtěly na vytížené trase z Prahy do Ostravy umožnit jízdu ve vlacích jen s povinnou rezervací místa. Uvedly to při dnešním představování změn v jízdních řádech pro rok 2019.
"V souvislosti se zajištěním vyšší kvality cestování v komerčních vlacích provozovaných na obchodní riziko Českých drah na lince Ex 1 mezi Prahou a Ostravou je zvažováno převedení všech těchto spojů na vlaky s povinnou rezervací. Datum, od kdy bude možný nástup do těchto vlaků pouze s platnou místenkou, bude vyhlášen v průběhu platnosti Jízdního řádu 2019," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
České dráhy by se tak přidaly ke komerčnímu RegioJetu a Leo Expressu, které na této trase umožňují přepravu cestujících ve svých vlacích pouze s rezervací.
Není to jediná změna, kterou České dráhy pro příští rok plánují. Nejde ale o nic zásadního. Novinkami v mezistátní dopravě jsou páteční posilové Pendolino Košičan z Prahy do oblasti Tater a Košic, přibližně čtvrthodinové zkrácení cesty z Prahy do Mnichova a nové přímé spojení jižní Moravy a Ostravy s Berlínem vlakem nightjet.
"Jízdní řád mezistátních vlaků Českých drah, které provozujeme v kooperaci se zahraničními partnery, je i v roce 2019 stabilní. Na žádné lince nedochází k revolučním změnám. Spíše menší změny odrážejí společný cíl národních železničních dopravců postupně vylepšovat nabídku mezinárodních spojení a reagovat na změny v poptávce po službách železnice,“ vysvětlil Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro obchod.
U vnitrostátních dálkových vlaků představuje největší změny zrychlení dopravy mezi Prahou, Plzní a dalšími západočeskými městy, náhrada některých doplňkových vlaků InterCity spoji SC Pendolino a více přímých spojů mezi Prahou a Opavou. Do dalších rychlíků budou zařazeny komfortní klimatizované vozy. pro lepší orientaci cestujících dochází k jednotnému pojmenování vlaků a linek."Ani ve vnitrostátní dopravě nejsou plánované žádné rozsáhlé změny. Mezi nejvýznamnější novinky tak bude patřit zrychlení cestování mezi Prahou a západními Čechami a návrat k provozu s plným počtem souprav rychlovlaků Pendolino. Kvůli rostoucímu počtu cestujících mezi Prahou a střední a severní Moravou také rozšíříme nabídku spojů v tomto směru, především v exponované dny. Blíží se také konec původních „koženek“, jak lidé říkají osobním vozům z bývalého východního Německa. V dalších rychlících je nahradíme modernizovanými a často také klimatizovanými vozy. Zbývající původem východoněmecké vagóny pak prošly revitalizací. Koženku nahradily textilní potahy a renovací prošly i toalety a další vybavení vozů,“ doplňuje Štěpán.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon
- Zbavit se problémového nájemníka je snazší. Soud vrátil do hry doložky umožňující rychlejší vystěhování
- YIT ještě letos spustí v Kladně jeden ze svých prvních mimopražských projektů
- Jakými zdroji se v Česku topí? Nejpopulárnější jsou plynové kotle, fosilní tuhá paliva topí nejvíce v Libereckém kraji
- KRIZE BYDLENÍ: České rodinné domy chátrají, hrozí „bungalizace“ venkova, nejvíce v Královéhradeckém a Plzeňském kraji
- V první polovině roku 2024 se v práci zranilo 22 741 osob, mají nárok na odškodnění