Nová analýza detailně zkoumá vývoj na maloobchodních
trzích v následujících šesti významných ekonomikách světa: Číně, Spojených
státech amerických, Španělsku, Německu, Itálii a Velké Británii. Analýza se zaměřuje
na předpokládaný vývoj zájmu o maloobchodní prostory po dobu příštích pěti let
v následujících čtyřech segmentech: potraviny, oblečení a obuv, zdraví a
kosmetika a domácnost a zahrada.
Společnost CBRE předpovídá, že zájem o maloobchodní
prostory bude nejvyšší ze strany firem působících v segmentu zdraví a
kosmetika v Číně (růst o 8,1 %). Následuje Německo (růst o 4,5 %), Itálie
(4,2 %), Velká Británie (1,7 %), Spojené státy americké (1,6 %) a Španělsko
(1,1 %). Růst napříč celým segmentem bude poháněn především vývojem a zaváděním
nových technologií a inovací a zvyšující se poptávkou ze strany spotřebitelů,
kteří se nezdráhají čím dál častěji investovat do sebe samých.
Natasha Patel, Director, Global Retail
Research ve společnosti CBRE, říká:
„Technologie, inovace a sociální sítě sehrály
klíčovou roli v úspěšném rozmachu segmentu zdraví a kosmetika a nadále
budou nedílnou součástí strategií rozvoje firem působících v tomto sektoru
i v následujících letech. Různé značky v tomto segmentu
s úspěchem zavádějí zajímavé obchodní a marketingové postupy. Ideálním
příkladem jsou například make-up obrazovky, které ještě před nákupem umožňují
zákazníkům si představit, jak produkty vypadají, a zprostředkovávají jim
zážitek, jež je láká navštívit kamennou prodejnu dané značky. Řada značek
úspěšně aplikuje omnichannel marketing k oslovení zákazníka, k čemuž
umně využívá sociální sítě a kamenné prodejny. A některé to dělají tak dobře a
efektivně, že analytická data ze svých sociálních sítí využívají k vylepšování
své strategie spojené s pronájmem obchodních prostor.“
Dalším sektorem, který podle CBRE zaznamená významný
nárůst v zájmu o maloobchodní prostory, je domácnost a zahrada. V Číně
CBRE předpokládá nárůst zájmu o maloobchodní prostory v tomto segmentu o
20,4 %. Následuje Španělsko (2,3 %), Itálie (1,2 %) a Německo (0,8 %). Oděvní a
obuvní i potravinový sektor bude rovněž stabilně růst na celé řadě trhů. CBRE
přeppovídá, že v Evropě zaujme vedoucí pozici Španělsko, kde je
v obou zmiňovaných segmentech očekáván nárůst zájmu o maloobchodní
prostory ve výši 2,2 %, respektive 1,2 %.
David Close, Head of EMEA Occupier
transactions ve společnosti CBRE, říká: „Potraviny, zdraví a kosmetika, oblečení
a obuv, domácnost a zahrada jsou segmenty, které mají skutečně velkou a reálnou
šanci změnit tvář maloobchodního prodeje v kamenných obchodech a my očekáváme,
že zájem o maloobchodní prostory bude trvale růst na celé řadě světových trhů.“
„Přestože je
maloobchod ve fázi transformace, kamenná prodejna nadále zůstane klíčovým
místem pro oslovení a udržení zákazníků i nárůst obratu. Náš výzkum potvrzuje,
že navzdory nárůstu prodejů přes internet, spotřebitelé dávají přednost omnichannel
marketingu ze strany značek a osobnímu zážitku. I z těchto důvodů zůstane
kamenná prodejna mimořádně důležitým místem, kde bude mít zákazník možnost se
především inspirovat, získat informace, testovat produkty a se značkou se více ztotožnit.“