Vichřice dvakrát poškodila dům, jednou pojišťovna zaplatila, podruhé odmítla
Vichřice majiteli
domu poškodila dvakrát nemovitost, u které opravoval střechu. V prvním
případě pojišťovna škodnou událost uznala a vzniklou škodu proplatila. Při
druhé téměř totožné škodné události však odmítla zaplatila a vymlouvala se na
příliš silný vítr. Majitel domu se proto obrátil na právníka.
Pan Filip si najal firmu pro sestavení
nové střechy na jeho rodinném domě. Během rekonstrukce střechy však do domu
dvakrát zateklo z důvodu silného deště a větru. Při první škodné události
proběhlo ze strany pojišťovny, u které byla pojištěná stavební firma, vše v pořádku.
Při druhém zatečení do domu však
pojišťovna odmítla škodu téměř 80 000 Kč zaplatit z důvodu silného
deště a větru. „Přitom při první pojistné události, byl vítr
i déšť mnohem silnější,“
konstatoval pan Filip.
Klient se opakovaně vzniklou situaci pokoušel sám vyřešit, kontaktoval
nejen firmu, která mu střechu spravovala, ale i pojišťovnu. Od pojišťovny ovšem
obdržel zamítavý dopis s tvrzením, že nezjistili odpovědnost pojištěného,
tedy stavební firmy, za vznik škody. Dle
pojišťovny bylo údajně ze strany stavební firmy vše řádně zajištěno, proto
škodu neproplatí, protože příčinou škody byl dle slov jejich likvidátora silný
vítr, který odpovídal síle vichřice. To, že při první škodné události,
kterou pojišťovna proplatila, byl vítr silnější, je nezajímalo.
Pan Filip se však s tímto tvrzením nemohl ztotožnit. Nejenže trval
na obdobné síle větru, ale disponoval i fotografiemi, které dokazovaly, že
střecha firmou nebyla dostatečně zajištěná, a proto odpovědnost za zatečení do
domu nese stavební firma, respektive její pojišťovna. Z těchto důvodu se nakonec rozhodl obrátit se na právníka
z Vaše nároky.cz.
Dle slov právníka ze
společnosti Vaše nároky.cz měl klient právo na vyplacení i druhé škody s ohledem na totožnou situaci při první
škodné události, kde byla škoda pojišťovnou bez námitek vyplacena. Dle
fotografii navíc podle právníka nebylo možná ani vyloučit chybné zajištění
střechy ze strany stavební firmy.
Právník proto pojišťovně zaslal předžalobní výzvu, ve které vyzval
k zaplacení škodné události. Pojišťovna
přezkoumala a uznala klientovi pojistné plnění a spoluúčast pojištěného na
pojistném plnění. Klient tak dostal
peníze od pojišťovny i za druhou, opakovanou škodu na rodinném domě. Kdyby
se však neobrátil na právníka, pravděpodobně by škodu musel financovat ze
svého.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na: www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Bydlení rubrika
- Češi mění přístup k bydlení: Institucionální nájemní bydlení na vzestupu
- Pohonné hmoty zmírní tempo svého zdražování. Uklidňuje se situace na Blízkém východě a Trump slibuje vyšší těžbu ropy
- Zbavit se problémového nájemníka je snazší. Soud vrátil do hry doložky umožňující rychlejší vystěhování
- Podpora bydlení v Česku nerozšiřuje nabídku. Potřebujeme nastartovat obecní bydlení, říká Prokop (audio)
- US - zájem o hypotéky v uplynulém týdnu rostl, průměrné úročení pokleslo
- Jakými zdroji se v Česku topí? Nejpopulárnější jsou plynové kotle, fosilní tuhá paliva topí nejvíce v Libereckém kraji