Češi jsou „šopaholici“, ve velkých městech roste noční nakupování
Nočním nákupům a podobně laděným prodejním akcím nahrává i skutečnost, že Češi obecně velice rádi nakupují a stále častěji navštěvují obchodní centra i za jiným účelem, než je pouze nákup. Je to další dlouhodobý trend českých zákazníků, času stráveného v obchodních centrech přikládají stále silnější společenský rozměr. V centru, které zákazník preferuje, stráví při běžné návštěvě v průměru 94 minut.
Nové trendy v zákaznickém chování Čechů odráží i fakt, že mají více zkušeností s nakupováním ze zahraničí. Zásadní vliv na zvyklosti má i internet, stále rostoucí objem zboží nakoupeného z e-shopů mluví za vše a zákazník již očekává dostupnost zboží ihned i v kamenných obchodech. Ovšem i v nákupech přes internet jsou určité výjimky. Například při nákupu oblečení a módních doplňků dává 70 % Čechů stále přednost obchodnímu centru před internetem. „Což je logické, i e-shopy se museli přizpůsobit potřebám zákazníků a přišly se zkušebnami, do kterých si zboží objednáte. U prodeje módy jde o emoce. Líbí, nebo nelíbí. Je potřeba si věc osahat, vyzkoušet,“ dodává Lenka Čapková.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Vlašák od Volaříka šampionem Salonu vín 2025 - dalším obrovským úspěchem i spolku Dunajovské kopce
- Rizikové období je tu: u odškodnění za srážky se zvěří hraje velkou roli připojištění
- Vitamíny a minerály lze získat i z běžných bylin. Jaké další benefity člověku přináší?
- Varné typy brambor: áčka do salátů nebo na loupačku, béčka jako příloha a céčka do těst a kaší (audio)
- Vodovodní škody: zrádný (nejen) zimní nepřítel
- Podpora bydlení v Česku nerozšiřuje nabídku. Potřebujeme nastartovat obecní bydlení, říká Prokop (audio)