Češi jsou „šopaholici“, ve velkých městech roste noční nakupování

Češi milují nakupování. Až 75 % lidí přiznává, že se v nákupech vyžívá a návštěvu obchodu bere jako relax. Existují ale rozdíly mezi nákupními zvyklostmi zákazníků ve velkých městech a naproti tomu v malých obcích, na což reagují i obchodní centra. Ve velkých městech, kde jsou od rána lidé aktivní v pozdějších hodinách, není výjimkou, že určitá skupina zákazníků vyráží na nákup až okolo osmé hodiny večer. Toho si všímají i značky a nákupní centra a stále častěji připravují tzv. noční nákupy. Příkladem může být pražské centrum Fashion Arena Prague Outlet ve Štěrboholích, které připravuje noční nakupování pro své zákazníky na pátek 17. května.

Nočním nákupům a podobně laděným prodejním akcím nahrává i skutečnost, že Češi obecně velice rádi nakupují a stále častěji navštěvují obchodní centra i za jiným účelem, než je pouze nákup. Je to další dlouhodobý trend českých zákazníků, času stráveného v obchodních centrech přikládají stále silnější společenský rozměr. V centru, které zákazník preferuje, stráví při běžné návštěvě v průměru 94 minut.

Nové trendy v zákaznickém chování Čechů odráží i fakt, že mají více zkušeností s nakupováním ze zahraničí. Zásadní vliv na zvyklosti má i internet, stále rostoucí objem zboží nakoupeného z e-shopů mluví za vše a zákazník již očekává dostupnost zboží ihned i v kamenných obchodech. Ovšem i v nákupech přes internet jsou určité výjimky. Například při nákupu oblečení a módních doplňků dává 70 % Čechů stále přednost obchodnímu centru před internetem.Což je logické, i e-shopy se museli přizpůsobit potřebám zákazníků a přišly se zkušebnami, do kterých si zboží objednáte. U prodeje módy jde o emoce. Líbí, nebo nelíbí. Je potřeba si věc osahat, vyzkoušet,“ dodává Lenka Čapková.




Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky