Spor o neuznanou reklamaci telefonu řešil kupující několik let u soudu
Pan Jiří z Olomouckého kraje
si v internetovém obchodě koupil telefon Nokia Lumia za necelých 13 000
Kč. Navíc si přikoupil i pojištění proti rozbití a krádeži na 2 roky, které
stálo cca 2 000 Kč.
Za necelé dva roky od koupě mu
telefon spadl ze schodů, pan Jiří jej proto nechal opravit v autorizovaném
servisu, protože měl rozbití telefonu pojištěné. Během tří týdnů po opravě však
přestal telefon fungovat, pan Jiří jej tedy reklamoval. Reklamace však byla
zamítnuta z důvodu mechanického poškození, které bylo údajně způsobeno
vniknutím kapaliny.
S tímto vyjádřením však pan
Jiří nemohl souhlasit, protože si byl jist, že telefon nikde nenamočil. Nechal
si proto vypracovat znalecký posudek. „Nechal
jsem si vypracovat znalecký posudek, který uvádí, že neuznání reklamace s
přihlédnutím k uvedeným skutečnostem je neoprávněné,“ konstatuje ke
znaleckému posudku pan Jiří, který se zanedlouho poté obrátil na právníka ze
společnosti Vaše nároky.cz, která pomáhá kupujícím s neuznanými reklamacemi.
„Vzhledem
k projeveným vadám klient telefon řádně a včas reklamoval. Reklamace však
nebyla vyřízena ke spokojenosti klienta, když byl telefon vrácen zpět
s vysvětlením, že do telefonu vnikla kapalina a tímto byl poškozen.
Tvrzení servisního technika bylo vyvráceno již dříve doloženým znaleckým
posudkem, když tento uvádí, že v telefonu nejsou žádné stopy po vniknutí
kapaliny,“ komentuje případ právník.
Protistrana kladně nereagovala na
předžalobní výzvu, došlo tedy k soudnímu procesu. Spor se táhl několik let
a nakonec skočil úspěchem pro kupujícího. Pan Jiří tak získal necelých
16 000 Kč, což se skládalo z jistiny a úroku z prodlení. Je však
pravděpodobné, že bez pomoci právníka by své peníze již nikdy neviděl.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na: www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Technika
- Jak zařídit fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo od A do Z?
- Poptávka po FVE výrazně roste především ve firmách. Kdy se vyplatí využít dotace?
- Televize slaví svůj světový den. Denně ji v Česku podle statistik sleduje průměrně každý člověk 3 a půl hodiny (video)
- Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
- Buďte v zisku. Využívejte řízení fotovoltaické elektrárny a tepelného čerpadla umělou inteligencí
- Uvažujete o tepelném čerpadle? Pozor na změny v dotacích