SZIF získal třetí místo v soutěži Effie
Ceny Effie se udělují za efektivitu kampaní. Už v roce 2017 získal SZIF dvě stříbrné trofeje za kampaň „Jak Češi začali kupovat kvalitní potraviny". Letos k nim přibyla bronzová v kategorii Kampaně veřejné správy za „Edukační projekt Pospolu u stolu“. Tato kampaň měla dva cíle: Najít způsob a formu, jak problematiku kvalitní a zdravé výživy komunikovat k dětem, a dále navázat spolupráci se školami.
Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) se dlouhodobě a cíleně snaží podporovat zájem o kvalitní potraviny. Výsledky průzkumů potvrzují, že se mu to daří jak u výrobců, tak prodejců i samotných spotřebitelů. Proč dávat přednost kvalitním potravinám? Protože mají zásadní vliv na naše zdraví. Dosavadní projekty SZIF se zaměřovaly zejména na dospělé, nyní cílíme na nejmladší strávníky. Nárůst obezity u dětí je totiž alarmující. Zároveň není snadné se orientovat v informacích, které nás obklopují ze všech stran. Děti potřebují vzory, aby přejímaly správné stravovací návyky. Vedle rodiny je ovlivňuje také škola: Učitelé a spolužáci. Čím dříve se povede děti přesvědčit, aby začaly přemýšlet o tom, co jedí, tím lépe.
Před dvěma lety SZIF představil sadu originálních výukových materiálů pro školáky pod souhrnným názvem Pospolu u stolu. Tento název evokuje nejen samotné stravování, ale také čas společně strávený s rodinou, což je hodnota, která se v dnešní době začíná vytrácet.
Při tvorbě tohoto projektu byl kladen maximální důraz na jedinečnost po stránce obsahové, grafické i kreativní. Základem je metodická příručka pro pedagogy, která je zároveň i spojovacím prvkem veškerých edukačních materiálů. Příručka představuje projekt, jeho cíle, prezentované komodity i tipy na další práci se získanými informacemi v souladu s výchovným plánem. Materiály a pomůcky vybízí ke komunikaci, rozvíjejí dítě po výtvarné a hudební stránce, podporují pracovní činnosti, přinášejí tipy na výlety a mnohé další. Součástí jsou například mobilní interaktivní hry Život na statku a Statkář, fotonávody na tvoření z potravin, CD se zpěvníkem obsahující originální písničky na téma stravování, potravin a aktivního životního stylu, dále USB flash disk se zábavnými úkoly pro děti, videy z reálné produkce vybraných potravin a videorecepty i velkoformátová mapa. Ta spolu se souborem snímatelných samolepek se symboly plodin, hospodářských zvířat a potravin učí děti „mapovat“ Českou republiku.
Uvedené materiály byly rozeslány v originálním kufříku vždy po dvou kusech na celkem 1 000 vybraných základních a mateřských škol v celé České republice. S pomůckami je možné pracovat opakovaně i v budoucnu, což zvyšuje jejich využitelnost a efektivitu vynaložených nákladů.
Edukačním projektem SZIF oslovil 25 % všech základních škol v České republice, což je přibližně 125 000 žáků na prvním stupni. Rok po odeslání „edukačního kufříku“ byl zrealizován formou telefonického dotazování interní průzkum na namátkově vybraných školách, který měl zjistit, zda a jak je materiál využíván a jestli má škola zájem o pokračování spolupráce. Z reakcí škol je zřejmé, že se projekt setkal s velkým zájmem a na základě pozitivních výstupů se SZIF rozhodl, že v projektu zaměřeném na školy bude pokračovat a bude ho dále rozvíjet jako významnou část komunikačního plánu v dalších dvou letech.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Komentář: Trendy v energetice – firmy nejčastěji energie fixují na 2 roky, smlouvu jich na příští rok nemá 30 procent
- Luxusní nemovitosti nejsou jen pro zahraniční investory – Češi tvoří většinu vlastníků
- PSN dokončila projekt Ahoj Vanguard v pražských Modřanech, který je téměř vyprodaný
- ANB: Počet neplatičů nájemného v ČR přes prázdniny stoupl, atakuje tři procenta všech nájemníků
- Jak re-commerce usnadňuje udržitelné nakupování v Česku
- Téměř 37 % Čechů kvůli cenám energií snižuje teplotu v domácnosti. 11 % z nich dokonce o 3 až 4 stupně