Češi utratí nejvíc ve východní Evropě za kulturu a zábavu
Sektor volného času a zábavy motivuje spotřebitele ze střední a východní Evropy k opuštění světa online nákupů a vydat se do nákupních center. Od wellness center, horolezeckých zdí a tanečních škol až po kasína.
Podle nového výzkumu CEE od společnosti Colliers International, který se zaměřuje na zábavní sektor ve 13 zemích střední a východní Evropy, v nabídce pro volný čas v nákupních centrech dominují multiplexová kina a fitness kluby, ale do mixu se přidávají i další koncepty. Čeští spotřebitelé utratí nejvíce za rekreaci a kulturu, průměr je 38,23 EUR / měsíc.
Mezi hlavní zjištění zprávy patří:
Dynamický růst zábavního průmyslu
Zábavní průmysl je jedním z odvětví, která se v posledních několika letech dynamicky rozvíjí. Developeři a majitelé nákupních center si stále více uvědomují, že inovativní a atraktivní nabídka zábavy je nezbytnou součástí každého nákupního centra, bez ohledu na jeho geografickou polohu..
V nákupních centrech dominují multiplexy a fitness kluby
Z uvedených údajů vyplývá, že v nákupních centrech ve 13 zemích střední a východní Evropy máme více než 452 kin a multiplexů, z nichž nejvyšší byl zaznamenán v Polsku (přes 125). Ve většině zemí regionu stále dominuje jak řetězce kin, tak místní kina vlastněná domácími operátory. Příkladem provozovatele kina je polský Helios, který je lídrem v počtu multiplexů v Polsku.
Kevin Turpin, regionální ředitel průzkumu trhu pro CEE dodává: „Mnoho zemí, jako je Česko, Bělorusko, Maďarsko, Bulharsko, Chorvatsko nebo Rumunsko, udržuje malá místní kina, která jsou nedílnou součástí kultury a tradic regionů. Jejich práce je podporována granty z rozpočtů místní samosprávy “.
Unikátním konceptům se daří dobře
Navzdory skutečnosti, že na trhu zábavy v nákupních centrech dominují hlavně multiplexy a fitness kluby, některé země mají charakteristické koncepty pouze samy pro sebe; které se v jiných zemích nenacházejí nebo téměř nenacházejí, jako například:
• Polsko - taneční škola např. Egurolla Dance Studio
• Česko - wellness centra např. Saunia
• Slovensko, Lotyšsko, Bělorusko – kas í na, např. Casino Olympic
Kdo se rád baví nejvíce?
Ze všech obyvatel zemí střední a východní Evropy investují Češi nejvíce do rekreace a kultury, průměr je 38,23 EUR / měsíc, dále Lotyšsko (35,6 EUR), Slovensko (22,46 EUR) a Polsko (17,89 EUR).
Nejnižší hustota nájemců představujících sektor zábavy a volného času v nákupních centrech (s ohledem na počet obyvatel na jednoho nájemce ve středu) vypadá následovně:
• Kino / multiplex - Bělorusko
• Fitness kluby - Albánie
• Dětské koutky - Česko
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Komentář: Trendy v energetice – firmy nejčastěji energie fixují na 2 roky, smlouvu jich na příští rok nemá 30 procent
- Luxusní nemovitosti nejsou jen pro zahraniční investory – Češi tvoří většinu vlastníků
- PSN dokončila projekt Ahoj Vanguard v pražských Modřanech, který je téměř vyprodaný
- ANB: Počet neplatičů nájemného v ČR přes prázdniny stoupl, atakuje tři procenta všech nájemníků
- Jak re-commerce usnadňuje udržitelné nakupování v Česku
- Téměř 37 % Čechů kvůli cenám energií snižuje teplotu v domácnosti. 11 % z nich dokonce o 3 až 4 stupně