Bude v Česku cestování vlakem rychlejší? Při testování speciál pokořil 200 km/hodinu
Na některých úsecích českých tratí by se mělo během pár let jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí. Správa železnic teď prověřuje stav mostů a jejich odolnost při vyšší rychlosti.
Zároveň testuje evropský vlakový zabezpečovací systém, který je při rychlosti nad 160 kilometrů za hodinu nutný. Jízda dvousetkilometrovou rychlostí se dnes testovala na trati Břeclav - Vranovice.
Zatímco Maglev v Šanghaji zvládne rychlost přes 430 km/h, vlaky v Česku jezdí maximálně stošedesátkou. Ale blýská se na lepší časy. Speciálně vypravený vlak vyrazil v pondělí z nádraží v Břeclavi, rychlosti 200 km v hodině dosáhl v úseku Podivín – Vranovice.
Lokomotivu řídí zkušený strojvedoucí. A dvoustovkou nepojede poprvé. "Touhle rychlostí jsem jel už minulý měsíc, testovali jste to s kolegou," prozradil strojvedoucí Milan Mužík.
Správa železnic plánuje stejné testy i na dalších třech úsecích. "Je to záležitost Libovického tunelu, kde v současné době jezdíme 160 a v dubnu budeme dělat zkoušky na 200 km/h. Přijedou na to specializované měřící stroje z Rakouska," potvrdil Jiří Svoboda, ředitel Správy železnic.
První testy s dvoustovkou se u nás dělaly už před šestnácti lety. Rychlostní rekord pak na české železnici padl na stejné trati v roce 2004. Pendolino dosáhlo rychlosti 237 kilometrů za hodinu.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Data za poslední měsíce loňského roku potvrdila výrazné zdražení starších bytů
- Stavebnictví v listopadu posilovalo. Ale jen díky tomu, že o rok dříve rekordně pršelo
- 10 realitních nej (nejen) roku 2024
- Vlastní bydlení? Pro většinu Pražanů nedostupné, nájmy nabízejí cenově výhodnější alternativu
- Co očekávají od roku 2025 majitelé a ředitelé firem napříč segmenty?
- Hypotéky vstoupily do nového roku mírným zlevněním, sazby přesto zůstávají nad pětiprocentní hranicí