Polovina Češek pečovala v nouzovém stavu o svůj vzhled doma. Po otevření salónů zůstane u domácí péče většina mladých žen
Koronavirus ukázal, že po uzavření kadeřnických a kosmetických salónů začalo 57 % Češek pečovat o svůj vzhled v domácích podmínkách. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti dm drogerie markt. Nejčastěji si doma barvily vlasy. Více než polovina žen, které byly v minulosti zvyklé navštěvovat odborníky, plánuje i po otevření salónů o sebe pečovat alespoň částečně v domácích podmínkách. Více než tři čtvrtiny dotázaných žen ve věku do 29 let dokonce chtějí využít získané dovednosti a pečovat o svůj vzhled doma více, než byly doposud zvyklé.
V důsledku globální pandemie byly kadeřnické a kosmetické salóny v České republice uzavřeny po dobu dvou měsíců, a to od 14. března do 11. května. Aktuální průzkum dm drogerie markt zjišťoval, jak jsou české ženy zvyklé navštěvovat salóny, zda po dobu jejich uzavření pečovaly o svůj vzhled samy a zda v domácí péči plánují pokračovat i v budoucnu. Průzkum realizovala agentura STEM/MARK na více než 500 respondentkách ve věku 25 až 60 let po celé České republice.
Dotazování ukázalo, že některý ze salónů před jejich uzavřením navštěvovalo 75 % oslovených žen. Nejčastěji ženy využívají služby kadeřnictví (69 %), dále pak kosmetických salónů (20 %) a nehtových studií kvůli umělým nehtům (16 %).
Více než polovina Češek o sebe pečovala doma
Kvůli uzavřeným salónům pak více než polovina českých žen začala o svůj vzhled pečovat v domácích podmínkách. Celkem 49 % dotázaných o sebe pečovalo zcela samostatně, 8 % žen pak o pomoc poprosilo své známé, kteří však nejsou odborníky na danou oblast péče. „V domácích podmínkách si ženy nejčastěji barvily vlasy. Po dobu uzavření salónů to vyzkoušelo 66 procent oslovených. V případě žen starších 45 let to bylo dokonce 75 procent dotázaných. Polovina Češek doma pečovala o svou pleť nebo se věnovala manikúře. Mladší ženy si pak doma ve větší míře upravovaly obočí,“ prezentuje výsledky průzkumu Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
Pouze 5 % žen pozvalo kadeřníka či jiného odborníka na péči přímo domů. Zbylých 37 % žen pak s úpravou vzhledu čeká až na otevření salónů.
Rostl zájem o přípravky na barvení vlasů
Polovina oslovených žen si kvůli domácí péči pořídila nové přípravky. Nejčastěji si kupovaly produkty určené k péči o vlasy. Ty si pořídilo 89 % žen, které potvrdily, že v době nouzového stavu nakupovaly nové přípravky pro úpravu svého vzhledu. Mezi ženami ve věku 45 až 60 let to bylo dokonce 96 %. „V období uzavření kadeřnických salónů jsme registrovali zvýšenou poptávku zejména po barvách na vlasy. Prodej produktů k barvení vlasů v březnu vzrostl o desítky procent oproti předchozím měsícům,“ představuje poptávku zákazníků dm drogerie markt Peroutka. „Ze sortimentu privátní značky Balea pak ženy po dobu uzavření salónů ve větší míře pořizovaly pleťové masky,“ doplňuje Peroutka. Přípravky pro péči o pleť si pak nakoupilo podle průzkumu dm drogerie 42 % žen, které si na domácí ošetření pořizovaly nové pomůcky. Celkem 26 % žen volilo produkty pro domácí manikúru a 20 % pro úpravu obočí.
78 % mladých žen bude pokračovat v péči hlavně doma
Průzkum dm drogerie dále ukázal, že si ženy během období uzavřených salónů osvojily řadu postupů v oblasti péče o svůj vzhled a chtějí je praktikovat i v budoucnu. Celkem 53 % žen, které během karantény nahradily služby salónů domácí péčí, totiž plánuje pokračovat s péčí o svůj vzhled alespoň částečně doma. „Domácí beauty péči si osvojily zejména ženy do 29 let. Dokonce více než tři čtvrtiny mladých žen se chtějí o svůj vzhled nově starat převážně doma. Za tímto trendem stojí zejména fakt, že mladí ve volném čase ve větší míře využívali online tutorialů a naučili se řadu praktických postupů a triků, jak se o sebe starat. Tyto postupy pak budou využívat i po uvolnění vládních opatření,“ vysvětluje Jiří Peroutka.
Výsledky průzkumu dm drogerie markt
Které salóny Češky navštěvovaly před uzavřením?
Jak o sebe Češky pečovaly po dobu uzavření salónů?
Čemu se Češky v rámci domácí beauty péče věnovaly nejvíce?
Přípravky z jaké oblasti péče Češky nejčastěji kupovaly?
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 232 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer, Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 3.393 spolupracovníků. V obchodním roce 2018/2019 vykázala dm v České republice obrat ve výši 10,584 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio, trend IT UP či nejnovější SEINZ.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Pětina Čechů vnímá náklady na byt jako velkou zátěž
- Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon
- Zbavit se problémového nájemníka je snazší. Soud vrátil do hry doložky umožňující rychlejší vystěhování
- YIT ještě letos spustí v Kladně jeden ze svých prvních mimopražských projektů
- Jakými zdroji se v Česku topí? Nejpopulárnější jsou plynové kotle, fosilní tuhá paliva topí nejvíce v Libereckém kraji
- KRIZE BYDLENÍ: České rodinné domy chátrají, hrozí „bungalizace“ venkova, nejvíce v Královéhradeckém a Plzeňském kraji