Každý desátý Čech má osobní zkušenost s prodejem nemovitosti pod cenou

Desetina Čechů (10 %) prodala nemovitost pod cenou a polovina lidí (51 %) zná ze svého blízkého okolí někoho se stejnou zkušeností. Nejčastěji tak lidé činí ze dvou důvodu, chtějí urychlit prodej bytu či domu (44 %) a potřebují získat rychle peníze (21 %). To vyplývá z nového průzkumu realitní kanceláře Maxima Reality, která zkoumala zkušenosti a obavy Čechů při prodeji nemovitostí.

Na tuzemském realitním trhu se v posledních měsících odehrálo mnoho změn. Podle odborníků z pražské Maxima Reality se vlivem nich zvýšila po dlouhé době nabídka nemovitostí nad její poptávkou. V případech, kdy lidé na prodej spěchají, přistupují ke ztrátovému řešení a nemovitost prodají pod cenou. Podle aktuálního průzkumu Maximy zná polovina Čechů (51 %) někoho, kdo si prošel podobnou situací. U pětiny lidí (21 %) došlo k prodeji bytu či domu pod cenou buď osobně, nebo v rámci rodiny. Vůbec nejčastější důvod je potřeba urychlit prodej (44 %), u pětiny lidí (21 %) byla příčinou okamžitá potřeba peněz, u desetiny (10 %) zase neznalost aktuálních cen a špatné nacenění nemovitosti.

Ze zkušeností našich klientů víme, že každý druhý potřebuje peníze co nejdříve. Někteří doslova hned. Dosud měla taková situace jen dvě řešení, obě ale velmi nevýhodná vůči prodávajícímu. Aby lidé urychlili hledání kupce, jsou často nucení snížit cenu, případně rovnou přistupují k výkupu nemovitosti za hotové. Kvůli tomu přichází o cca 25 – 45 % z reálné tržní ceny. Přišli jsme proto s férovějším řešením, kdy v rámci nového produktu vyplácíme 50 až 80 % tržní ceny nemovitosti dopředu, zbytek až po prodeji. Lidé tak už nemusí snižovat hodnotu své nemovitosti,“ říká Vladimír Zuzák, ředitel Maxima Reality.

Nejčastěji lidé potřebují 50 % z nemovitosti dopředu při výměně bytu, nebo koupi nového. Zároveň 50 % z tržní ceny nemovitosti představuje částku, kterou lidé obvykle potřebují vyplatit bývalému partnerovi při majetkovém vyrovnání po rozvodu. Podobná situace je i u dědictví.

O průzkumu

Kvantitativní výzkum provedený společností IPSOS (prostřednictvím online nástroje InstantResearch). Proběhl prostřednictvím dotazování respondentů ve věku 18-65 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 550 respondentů, sběr dat probíhal v červnu roku 2020.

 




Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy