V online prodejích sportovních potřeb vedou hoverboardy a paddleboardy, daří elektokolům
Češi trávící léto aktivně sledují nové trendy – podle statistik největší české e-shopové platformy Shoptet totiž meziročně zhruba dvojnásobně vzrostly online prodeje hoverboardů a paddleboardů. Roste také zájem o elektrokoloběžky a elektrokola, u obou kategorií meziročně zhruba o 50 %. Zatímco v prvním letošním kvartálu se podle Shoptetu prodeje sportovních potřeb propadly o třetinu, ve třetím kvartálu zatím meziročně stouply o pětinu. Zrychlily i prodeje hobby a zahradnických potřeb, například prodeje křovinořezů vzrostly meziročně o 250 %.
Největší meziroční nárůst prodejů sportovních potřeb dle obratu letos připadá na hoverboardy neboli kolonožky. Jejich prodeje podle poskytovatele e-shopových řešení Shoptet vzrostly v květnu, červnu a červenci meziročně o 200 %. Za nimi následuje trend posledních let v podobě paddleboardů se 180% meziročním nárůstem. „Stoupající oblibu pozorujeme také u elektrokol a elektrokoloběžek, obě kategorie vykazují zhruba o padesát procent větší obrat online prodejů než loni za stejné období,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Daří se ale například i prodejům potřeb pro horskou turistiku.
Sportovní potřeby se prodávají více než loni
Sportovní potřeby jdou letos v létě prostřednictvím e-shopů na odbyt celkově lépe než před rokem. Podle dat Shoptetu z předchozích tří měsíců dosahuje obrat internetových obchodů u tohoto sortimentu sedmnáctiprocentního meziročního nárůstu. „Začátkem roku se obraty u sportovního zboží v e-shopech propadly o 34 procent oproti stejnému období v loňském roce. Na jaře se ovšem trend začal obracet. Pravděpodobně i kvůli tomu, že velká část lidí plánovala během letní dovolené zůstat v Česku, a proto se rozhodli dovybavit se sportovním náčiním,“ říká Miroslav Uďan.
Péče o zahradu a boj proti slimákům
Zahradničení se letos v Česku podle dat Shoptetu často nese ve znamení boje proti slimákům. Přípravkům pro jejich hubení totiž v kategorii hobby a zahradnických potřeb patří prvenství co do meziročního nárůstu prodejů. Ten je v tomto případě oproti loňsku pětinásobný. „Prodeje zboží pro péči o zahradu jsou v jarním a letním období tradičně silné. Oproti loňsku se například dvaapůlkrát více prodávají křovinořezy, meziročně dvojnásobně větší odbyt evidujeme také u holínek. Mezi nejprodávanější sortiment rovněž patří sazenice a zahradní nábytek,“ doplňuje Miroslav Uďan.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Komentář: Trendy v energetice – firmy nejčastěji energie fixují na 2 roky, smlouvu jich na příští rok nemá 30 procent
- Luxusní nemovitosti nejsou jen pro zahraniční investory – Češi tvoří většinu vlastníků
- PSN dokončila projekt Ahoj Vanguard v pražských Modřanech, který je téměř vyprodaný
- ANB: Počet neplatičů nájemného v ČR přes prázdniny stoupl, atakuje tři procenta všech nájemníků
- Jak re-commerce usnadňuje udržitelné nakupování v Česku
- Téměř 37 % Čechů kvůli cenám energií snižuje teplotu v domácnosti. 11 % z nich dokonce o 3 až 4 stupně