Trend letošních Vánoc: Nemovitost pod stromeček

B3 Technology, 15.12.2020

Letošní Vánoce jsou trochu jiné. Masáže, lístky do divadla, předplatné do kina jsou letos o něco rizikovější investicí než třeba investice do nemovitostí. Proto se někteří Češi pouští do dárků, jako jsou například nový byt, chata, nebo pronájem chalupy. Zdá se, že doba covidová mění i dlouho zavedená pravidla. 

 

 „V poslední době evidujeme zvýšený zájem o koupi nemovitosti pro jiné lidi, než je samotný kupující. Nejčastěji takové kupce najdeme mezi partnery, nebo rodiči, kteří chtějí svým dětem zajistit bydlení. Nouzové stavy navíc ukázaly, že se karanténa lépe zvládá na chatě než v bytě, proto právě rekreační nemovitosti i díky současné situaci zažívají mimořádnou popularitu. Mnozí proto chtějí koupit nebo aspoň pronajmout rekreační nemovitost, a proč ji nedat rovnou pod stromeček,“ vysvětluje Kryštof Kubajko z portálu Videobydleni.cz.

Největší zájem je o menší byty ve velkosti 1+kk až 2+1. Ty se totiž dají lépe využít jako takzvané startovací byty a jsou vhodné i pro mladé rodiny. Navíc jejich pořizovací cena je nižší než u větších bytů. 

Ačkoliv ceny nemovitostí dlouhodobě rostou, zájem neklesá. Navíc kvalitní nemovitosti z realitních portálů mizí rychleji, než je obvyklé. „Pokud je prodávaná, ale i pronajímaná nemovitost kvalitní, za příznivou cenu a v dobré lokalitě, moc se na našem realitním portálu neohřeje. Letos se to týká i chat a chalup, kde evidujeme opravdové zájemce během několika málo hodin,“ popisuje současnou praxi Tomáš Urbánek z Realitymat.cz. 

Ceny nemovitostí rostou, ale proč?
Negativní očekávání na realitním trhu se rozhodně nevyplňují. Místo toho, aby nemovitosti zlevňovaly, klesal o ně zájem, kvůli tomu, že lidé nemají peníze, nebo se s nejistotou dívají do budoucnosti a nechtějí se na dlouhá léta zadlužit, tak poptávka i ceny nadále rostou.
„Jedním z důvodů, proč ceny nemovitostí rostou, je paradoxně strach z budoucnosti. Lidé chtějí investovat své peníze bezpečně. Proto si ti solventní teď více vybírají investice do nemovitostí. Roste počet těch, kteří si nekupují jednu nemovitost za život, ale i třeba dvě a více ročně,“ doplňuje Kamila Houšková z portálu RealityPro.cz. 
Víc, než kdy jindy je otázka, co s realitním trhem udělá stále nekončící druhá koronavirová vlna a avizovaná třetí vlna, o které se čím dál víc mluví. „Každopádně investice do nemovitosti, a to jak pro investici, rekreaci či vlastní bydlení určitě není krok vedle. V případě finanční krize lze bez větších problémů prodat i nemovitost zatíženou hypotékou,“ uzavírá Kubajko. 


B3 Technology

Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.

Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.

Více informaci na: www.b3technology.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Reality