Zájem o virtuální prohlídky vzrostl o 250 %. Realitní trh se snaží nasytit poptávku

B3 Technology, 22.12.2020

Hlad po nemovitostech je neutuchající a realitní trh se musí přizpůsobit mimořádným opatřením. Sjednat si schůzku s realitním makléřem v poslední době není tak jednoduché, jako dřív. Proto rapidně roste zájem o videoprohlídky, díky nimž je možné si jednoduše vybrat nemovitost na dálku a v podstatě odkudkoliv. 

„Ve srovnání s loňským rokem vzrostl zájem o virtuální prohlídky o 250 procent. Dříve makléři vytvářeli videoprohlídky jen pro dražší nemovitosti, ale dnes už je tvoří i pro běžné byty i domy, a to jak ty určené k prodeji nebo pronájmu,“ komentuje aktuální trend Kryštof Kubajko, realitní expert z Videobydleni.cz. 

Jakýkoliv vizuál vždy musel co nejlépe dokreslovat realitní nabídku. Ale fotky nejsou schopny ukázat ani zdaleka   vše, co by chtěl zájemce o koupi nemovitosti vidět. Obzvlášť v době, kdy je složitější se na prohlídku fyzicky dostavit, nabízí virtuální platformy pohodlnou a bezpečnou alternativu. 

Mimořádný růst popularity

Podle dat portálu Videobydleni.cz jen od března do října letošního roku vzrostl počet virtuálních 3D prohlídek o 180 procent. V 3D prohlídkách dominuje technologie Matterport. „V poslední době vnímáme zvýšený zájem ze strany realitních kanceláří o implementace této technologie do inzerátů. Rekordní nárůst objednávek pak hlásí i služby, které zprostředkovávají scan nemovitostí,“ doplňuje Kubajko. 

Dříve bylo jen pár realitních kanceláří, které se věnovaly nabídkám nemovitostí s pomocí videoprohlídek. Už během jarní vlny nového koronaviru se jejich řady však začaly rychle rozšiřovat a nyní popularita těchto alternativních způsobu prezentace nemovitosti nadále prudce roste.

Růst využití 3D virtuálních prohlídek od října 2019 do října 2020

Zdroj. Videobydleni.cz

„Virtuální prohlídky mají tu výhodu, že lidé vidí, jak daná nemovitost opravdu vypadá. Na prohlídku před konečnou koupí nemovitosti pak chodí hlavně ti, kteří mají o byt, či dům reálný zájem. Ubývá zájemců, kteří chodí na prohlídky bytu jen tak, co kdyby je nějaký náhodou zaujal,“ popisuje aktuální praxi Michaela Benešová z realitního portálu Bydlisnami.cz.

B3 Technology

Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.

Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.

Více informaci na: www.b3technology.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Reality