Češi v roce 2020 chválili obce a městské části nejvíce v novodobé historii

Nejen upozornění na problémy a nedostatky, ale také vyjádření vděku a zasílání pochval. Díky stále většímu rozšíření chytré komunikace se k obcím častěji dostává také pozitivní občanská zpětná vazba. Rok 2020 byl navíc podle všech indikátorů rekordní – jinými slovy, ještě nikdy Češi nechválili své obecní úřady nebo úřady městských částí tak jako loni. Vyplývá to z údajů Mobilního Rozhlasu, nejrozšířenějšího nástroje pro komunikaci obcí s obyvateli v Česku, který analyzoval pochvaly od občanů z celé republiky.

Češi jen za rok 2020 rozeslali pomocí Mobilního Rozhlasu, který využívá již skoro půl milionu obyvatel zajímajících se o dění kolem sebe, přes 65 000 pochval. To je v průměru skoro 60 pochval na zapojenou samosprávu. Jen pro srovnání – v roce 2019 byla tato hodnota zhruba pětinová. Za rekordním počtem pochval stojí především úsilí, které celá řada samospráv věnovala péči o občany v době koronavirové krize, ale také stále rozšířenější chytrá komunikace, která zasílání pochval a pozitivní zpětné vazby jednoduše umožňuje.

Právě distribuce roušek zdarma nebo dezinfekce na veřejných místech, obecní péče o seniory, ale také prodloužení provozní doby městských poliklinik nebo vesnických ordinacích si loni vysloužily nejvíce vděčnosti. Stejně aktivně chválili obyvatelé také informační servis k epidemiologické situaci a interpretaci vládních nařízení ze strany obcí. Na třetím místě se umístil úklid veřejných prostranství. Češi však chválili také péči o zeleň, zlepšování veřejného prostoru nebo kulturní akce.

Rok 2020 byl pro pochvaly rekordní

Pro samosprávy přitom není virtuální pochvala samozřejmostí nebo formalitou. Její důležitost potvrzuje i autor Mobilního Rozhlasu Ondřej Švrček, sám aktivní zastupitel v jihomoravské obci Popůvky.

„Obecně platí, že je složité pro vedení obce od veřejnosti získat dostatek zpětné vazby. A když už se to podaří, často to bývá jen kritika. V takovém prostředí je občas složité hledat motivaci pro další práci,“ vysvětluje Švrček. „Každá pochvala od občanů je proto pro obec velice důležitým impulsem. A do jisté míry návodným. Pokud obec například vidí, že obyvatelé ocení úpravu veřejných prostranství, výrazně jednodušeji pak prosadí další investice v této oblasti.“

Díky chytré komunikaci a nástrojům, jako je Mobilní Rozhlas, je zasílání pochval přímo pro samosprávu jednodušší než kdykoli předtím. Pochvalu je možné zaslat jako „fotohlášku“ - tedy fotografii chváleného místa včetně GPS souřadnice nebo jí přidat jako reakci na obecní aktualitu. Na rozdíl od „lajků” na Facebooku se tyto pochvaly totiž dostanou přímo pověřenému pracovníkovi na obecní úřad, který je může dále vyhodnocovat a dále s pozitivní zpětnou vazbou pracovat.

Nejčastější pochvaly občanů samosprávám:

 

Pochvaly občanů samosprávám
Anti-covidová opatření

28%

Srozumitelné informování o covidových nařízeních vlády

21%

Úklid veřejných míst

15%

Úprava a péče o zeleň

12%

Úprava veřejných prostor

7%

Obecní akce

6%

Srozumitelné informování o odstávkách nebo výlukách

5%

Výsledky jednání zastupitelstva

2%

Ostatní

4%

 

Mobilní Rozhlas:

Mobilní Rozhlas je zdaleka nejrozšířenější platformou pro chytrou komunikaci mezi občany a samosprávami. Je nástrojem, s jehož pomocí mohou starostové zapojených obcí snadno a efektivně komunikovat se svými občany, a to zasíláním SMS, e-mailů, případně zpráv do aplikace. Velkou výhodou Mobilního Rozhlasu je, že komunikace je cílená, měřitelná a obousměrná

Součástí platformy je mobilní aplikace, která kromě rychlého informování slouží ke snadnému nahlašování problémů nebo zasílání pochval. Podněty jsou provozovateli Mobilního Rozhlasu ručně kontrolována, upřesňována a tříděna, takže k vedení obce se dostanou skutečně hodnotné informace a mají přehled o problémech, které obyvatele trápí.

 




Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy