Realitní trh: online prodej nemovitostí může být cestou z krize
Na trhu s realitami se negativně podepsaly samozřejmě i současné restrikce a strach lidí z nákazy. Schůzky a prohlídky nemovitostí jsou často zrušené a makléři pracují z domova. Takové jsou zkušenosti mnoha makléřů, se kterými je denně ve spojení Ing. Jan Ledvinka, jednatel společnosti Softreal, která nabízí software pro realitní kanceláře.
Naštěstí to vše není důvodem k tomu, aby se realitní trh zcela zastavil. Stále zde existuje skupina lidí, kteří mají dostatek volných finančních prostředků, které se snaží uložit do nějakého typu aktiv, aby je ochránili před inflací. Nemovitosti jsou pro tento účel ideální. Přestože v krátkodobém horizontu jejich cena možná poklesne, z dlouhodobého hlediska bude růst, a kdo nakoupí ve správný čas, vydělá.
Způsob, kterým realitní makléři nabízejí nemovitosti, se ovšem mění. Zájemci o prodej či koupi nemovitosti totiž hledají vhodnou příležitost již téměř výhradně online, a pokud makléř tento trend neakceptuje, nemá šanci se do budoucna udržet na trhu. Tento trend můžeme sledovat prakticky u všech realitních kanceláří, jelikož jejich weby zaznamenaly v druhém pololetí roku 2020 zvýšení návštěvnosti v průměru přibližně o 50 %, oproti stejnému období roku 2019 (zdroj softreal.cz).
Pokročilé programy pro správu agendy RK kladou důraz na zjednodušení ovládání, sledování a vyhodnocování práce zaměstnanců i výkonů realitních makléřů. Pro realitky znamená použití podobného softwaru výraznou úsporu nákladů, což je právě teď obzvláště vítané.
V současné době mohou realitní kanceláře a jejích makléři využít mnoha softwarových řešení, které nesmírně zjednoduší propagaci a prodej nemovitostí jak pro makléře, tak i pro kupující. Ti si například mohou prohlédnout svůj nový domov ve virtuální realitě, aniž by museli opustit pohodlí svého obývacího pokoje. Dříve byl tento způsob inzerce prodávaných nemovitostí vyhrazen pouze dražším nabídkám, nyní se s virtuálními prohlídkami běžně setkáváme i u levnějších nemovitostí, a dokonce i u nabídek pronájmů. Klient realitní kancléře tak ušetří spoustu času. Během pár minut si může prohlédnout desítky bytů, což by v reálu nebylo možné.
Čas, a tudíž i peníze, však tímto způsobem ušetří i makléř, který nemusí každého klienta osobně provádět. U developerských projektů se navíc může potenciální klient projít i po nemovitosti, která ještě nebyla postavena, což je obrovská výhoda.
Kromě virtuálních a video prohlídek stoupá i obliba chatbotů, či virtuálních asistentů. Tyto nástroje, někdy dokonce vybavené umělou inteligencí, dokážou vyřídit většinu komunikace s klientem, a zodpovědět mu většinu jeho otázek. Chatbot nikdy nespí, nestěžuje si a vždy je ochoten zájemci o realitní obchod dobře poradit.
Nové trendy v prodeji nemovitostí sledují i výrobci softwaru: „Denně jednáme s realitními kancelářemi, které potřebují v době pandemie aktivně nabízet své nemovitosti. Proto jim pomáháme s implementací nových řešení tak, aby makléři prodávali a klienti zůstávali v bezpečí během výběru svého nového bydlení.“ říká Ledvinka.
B3 Technology
Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.
Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.
Více informaci na: www.b3technology.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Reality
- Accolade: Další fáze výstavby parku Zdice, plochy již plně pronajaty
- Revoluce v maloobchodní logistice mění způsob, jak nakupujeme
- Zbavit se problémového nájemníka je snazší. Soud vrátil do hry doložky umožňující rychlejší vystěhování
- YIT ještě letos spustí v Kladně jeden ze svých prvních mimopražských projektů
- Růst trhu průmyslových nemovitostí zpomalil, levnější zahraniční konkurence tlačí české ceny dolů
- Je možné získat pojištění v záplavové oblasti a za jakých podmínek?