Realitní trh: online prodej nemovitostí může být cestou z krize

B3 Technology, 26.2.2021
Probíhající hospodářská krize, způsobená pandemií COVID-19, se podepsala také na trhu s nemovitostmi. Lidé, kteří netuší, jestli za půl roku budou mít ještě práci, se z pochopitelných důvodů do nakupování nemovitostí příliš nehrnou. Naopak lidé, které současná krize nijak nezasáhla, s nákupem nemovitostí spíše vyčkávají v očekávání poklesu cen.


 

Na trhu s realitami se negativně podepsaly samozřejmě i současné restrikce a strach lidí z nákazy. Schůzky a prohlídky nemovitostí jsou často zrušené a makléři pracují z domova. Takové jsou zkušenosti mnoha makléřů, se kterými je denně ve spojení Ing. Jan Ledvinka, jednatel společnosti Softreal, která nabízí software pro realitní kanceláře.

Naštěstí to vše není důvodem k tomu, aby se realitní trh zcela zastavil. Stále zde existuje skupina lidí, kteří mají dostatek volných finančních prostředků, které se snaží uložit do nějakého typu aktiv, aby je ochránili před inflací. Nemovitosti jsou pro tento účel ideální. Přestože v krátkodobém horizontu jejich cena možná poklesne, z dlouhodobého hlediska bude růst, a kdo nakoupí ve správný čas, vydělá. 

Způsob, kterým realitní makléři nabízejí nemovitosti, se ovšem mění. Zájemci o prodej či koupi nemovitosti totiž hledají vhodnou příležitost již téměř výhradně online, a pokud makléř tento trend neakceptuje, nemá šanci se do budoucna udržet na trhu. Tento trend můžeme sledovat prakticky u všech realitních kanceláří, jelikož jejich weby zaznamenaly v druhém pololetí roku 2020 zvýšení návštěvnosti v průměru přibližně o 50 %, oproti stejnému období roku 2019 (zdroj softreal.cz). 

Pokročilé programy pro správu agendy RK kladou důraz na zjednodušení ovládání, sledování a vyhodnocování práce zaměstnanců i výkonů realitních makléřů. Pro realitky znamená použití podobného softwaru výraznou úsporu nákladů, což je právě teď obzvláště vítané. 

Realitní kanceláře si tento trend dobře uvědomují, jelikož neustále roste zájem o softwarová řešení pro správu agendy realitních kanceláří. Náš realitní program Softreal zaznamenal za druhé pololetí 2020 nárůst zájmu klientů o více než 25 %“ zmiňuje Ing. Jan Ledvinka.

Realitní trh: Nové trendy v době pandemie

V současné době mohou realitní kanceláře a jejích makléři využít mnoha softwarových řešení, které nesmírně zjednoduší propagaci a prodej nemovitostí jak pro makléře, tak i pro kupující. Ti si například mohou prohlédnout svůj nový domov ve virtuální realitě, aniž by museli opustit pohodlí svého obývacího pokoje. Dříve byl tento způsob inzerce prodávaných nemovitostí vyhrazen pouze dražším nabídkám, nyní se s virtuálními prohlídkami běžně setkáváme i u levnějších nemovitostí, a dokonce i u nabídek pronájmů. Klient realitní kancléře tak ušetří spoustu času. Během pár minut si může prohlédnout desítky bytů, což by v reálu nebylo možné.

Čas, a tudíž i peníze, však tímto způsobem ušetří i makléř, který nemusí každého klienta osobně provádět. U developerských projektů se navíc může potenciální klient projít i po nemovitosti, která ještě nebyla postavena, což je obrovská výhoda. 

Kromě virtuálních a video prohlídek stoupá i obliba chatbotů, či virtuálních asistentů. Tyto nástroje, někdy dokonce vybavené umělou inteligencí, dokážou vyřídit většinu komunikace s klientem, a zodpovědět mu většinu jeho otázek. Chatbot nikdy nespí, nestěžuje si a vždy je ochoten zájemci o realitní obchod dobře poradit. 

Nové trendy v prodeji nemovitostí sledují i výrobci softwaru: „Denně jednáme s realitními kancelářemi, které potřebují v době pandemie aktivně nabízet své nemovitosti. Proto jim pomáháme s implementací nových řešení tak, aby makléři prodávali a klienti zůstávali v bezpečí během výběru svého nového bydlení.“ říká Ledvinka. 

To, jak bude vypadat realitní trh v nejbližší budoucnosti, zatím nikdo neví. Jisté však je, že trend přesunu obchodu s realitami do online prostředí je trvalý a že jakmile současná krize pomine, lidé začnou nemovitosti opět nakupovat, ať už pro zajištění vlastního bydlení, nebo jako investici, která ochrání jejich úspory před inflacíRealitní kanceláře a makléři, kteří budou na tuto chvíli připraveni a dokážou svým klientům nabídnout nejlepší online služby, získají mnohem větší podíl na trhu než ti, kteří tuto digitální revoluci propásnou.

B3 Technology

Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.

Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.

Více informaci na: www.b3technology.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Reality