„Už více než jeden měsíc jako dodavatel poslední instance garantujeme bezpečné dodávky elektřiny pro stovky tisíc zákazníků končící konkurence a současně zajišťujeme jejich postupný přechod na jeden ze standardních produktů ČEZ Prodej. Díky enormnímu nasazení pracovníků našich zákaznických center i call center a neustálému navyšování kapacit se podařilo zvládnout nápor prvních týdnů, přesto hledáme i další cesty, jak urychlit obsluhu tisíců lidí denně. Oceňujeme proto, že v této situaci se mohou zákazníci obrátit také na vybrané pobočky České pošty a na další naše partnery po celé České republice. Další možností je pak dedikovaná linka 800 111 700, která je určená speciálně pro zákazníky v DPI,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
„Strategickou spolupráci s ČEZ chápeme jako partnerství pro každé počasí. Pokud klienti potřebují rychlou pomoc, mohou se obrátit na kontaktní místa na vybraných poštách. Bez ohledu na současný stav trhu s energiemi pokračujeme v dlouhodobém projektu rozšířit naše pobočky o místa, kde si zákazníci vyřídí také své běžné záležitosti spojené s energiemi,“ uvedl generální ředitel České pošty Roman Knap.
ČEZ také postupně snižuje čekací doby na jednotlivých pobočkách. V současné době na většině z nich nepřesáhne 15 minut, na řadě míst je to pod 10 minut. Zároveň je zákazníkům každý den od 7 do 20 hodin k dispozici také speciální méně vytížená telefonní linka 800 111 700, kde vyškolení operátoři provedou zájemce krok za krokem celým procesem uzavření nové smlouvy. Tu pak zašlou k elektronickému podpisu e-mailem nebo klasicky korespondenčně. Vše je vyřízeno do 10 minut.
Pobočky České pošty, kde zákazníci vyřeší přechod z DPI:
Město |
Adresa |
Blansko |
Hybešova 584/53 |
Brno |
Mojmírovo náměstí 2919/22 |
České Budějovice |
Senovážné nám. 240/1 |
Chrudim |
Resselovo náměstí 109 |
Jablonec nad Nisou |
Liberecká 32/2 |
Jeseník |
Poštovní 341/3 |
Jihlava |
Masarykovo nám. 4321/8 |
Mělník |
Tyršova 100/12 |
Rokycany |
Jiráskova 247 |
Tábor |
U Bechyňské dráhy 2926 |
Uherské Hradiště |
Masarykovo nám. 12 |
Vsetín |
Mostecká 1144 |
Vyškov |
Dvořákova 128/23 |
Zlín |
J. A. Bati 5648 |
Žďár nad Sázavou |
Nádražní 463/25 |
Zákaznická centra ČEZ:
Město |
Adresa |
Česká Lípa |
Moskevská 22 |
Česká Třebová |
Komenského 2188 |
Děčín |
Husovo náměstí 69/14 |
Frýdek-Místek |
J. V. Sládka 2177 |
Hradec Králové |
Riegrovo náměstí 1493 |
Cheb |
Svatopluka Čecha 7 |
Chomutov |
Palackého 5625 |
Karlovy Vary |
Jateční 15 |
Karviná |
Fryštátská 238/47 |
Kladno |
Suchardova 236 |
Kolín |
Dukelských hrdinů 583 |
Liberec |
Soukenné náměstí 669/2a |
Mladá Boleslav |
Zalužanská 1289/3 |
Nový Jičín |
Jeremenkova 8 |
Olomouc |
Jeremenkova 1211/40b |
Opava |
Krnovská 54 |
Ostrava |
Nádražní 32 |
Pardubice |
Arnošta z Pardubic 2082 |
Plzeň |
Guldenerova 17 |
Praha |
Sokolovská 662/136b |
Šumperk |
Langrova 6 |
Teplice |
Křižíkova 1042 |
Trutnov |
Křižíkova 65 |
Ústí nad Labem |
Panská 19 |
I když mají nyní lidé pro přechod z režimu DPI k dispozici další možnosti pro osobní vyřízení přechodu, zůstává stále nejrychlejší cestou směrem k novým standardním dodavatelům formulář na http://cez.cz/dpiprevod s automatickým převodem. Formulář funguje jak pro elektřinu, tak i pro plyn.
Co je dodavatel poslední instance? Nástroj představující krátkodobý nouzový režim (max. 6 měsíců), který poskytuje zákazníkovi dostatek času najít si nového dodavatele bez rizika ztráty dodávek energií.
Proč k přechodu na standardní ceníky používat online formulář na webu http://cez.cz/dpiprevod ? Formulář je zcela intuitivní, stačí pouze zadat osobní a kontaktní údaje a EAN nebo EIC (18místné, resp. 16místné identifikační číslo odběrného místa, které najde zákazník ve smlouvě nebo na faktuře původního obchodníka, případně v dopise o zahájení dodávky elektřiny dodavatelem poslední instance). Pak už odběratel automaticky přechází do standardních ceníků. Lhůta nutná k přechodu je přibližně 15 pracovních dnů.
Roman Gazdík , mluvčí ČEZ