Téměř dva měsíce poté, co se 900 000 odběratelů náhle ocitlo bez dodavatele energií, již 85 % zákazníků u ČEZ tento režim dodavatele poslední instance opustilo. Další desítky tisíc však v něm stále zůstávají. ČEZ tyto klienty aktivně nejrůznějšími způsoby vybízí k přechodu na standardní produkty. Pro zákazníky, kteří se k přechodu na standardní smlouvu chystají právě nyní, připravila Skupina ČEZ přehledný návod přímo na hlavním webu (www.cez.cz). Na stejném místě jsou také informace k současné situaci v energetice, k odpuštění DPH u elektřiny a plynu, či k akci Milostivé léto zaměřené na dlužníky, do níž se zapojil i ČEZ.
Většina zákazníků, kteří se od nespolehlivých dodavatelů dostali k ČEZ Prodej v rámci dodávky poslední instance, již přešla na výhodnější standardní smlouvy. Přesto se u ní v režimu DPI stále ještě nacházejí desítky tisíc odběratelů.
„Zůstávat v DPI je nevýhodné a my se snažíme zákazníkům přechod na standardní produkty co nejvíce ulehčit. Nejjednodušší je podepsat smlouvu na webu. Trvá to jen několik minut, je to velmi jednoduché a podle našich statistik s tím nemají žádný problém ani starší ročníky. Další možností je návštěva jakéhokoliv zákaznického centra ČEZ nebo poboček našich partnerů. Zákazníci mohou také zavolat na naší telefonní linku 800 111 700, která je určena speciálně pro klienty v DPI,“ vysvětluje generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Možnosti, jak odejít z DPI:
- Online podpis smlouvy na cez.cz/cs/dpi
- Dedikovaná linka 800 111 700
- Zákaznická centra nebo pobočky smluvních partnerů:
Zákaznická centra ČEZ:
Město |
Adresa |
Moskevská 22 |
|
Komenského 2188 |
|
Husovo náměstí 69/14 |
|
J. V. Sládka 2177 |
|
Riegrovo náměstí 1493 |
|
Svatopluka Čecha 7 |
|
Palackého 5625 |
|
Jateční 15 |
|
Fryštátská 238/47 |
|
Suchardova 236 |
|
Dukelských hrdinů 583 |
|
Soukenné náměstí 669/2a |
|
Zalužanská 1289/3 |
|
Jeremenkova 8 |
|
Jeremenkova 1211/40b |
|
Krnovská 54 |
|
Nádražní 32 |
|
Arnošta z Pardubic 2082 |
|
Guldenerova 17 |
|
Sokolovská 662/136b |
|
Langrova 6 |
|
Křižíkova 1042 |
|
Křižíkova 65 |
|
Panská 19 |
Pobočky České pošty, kde zákazníci vyřeší přechod z DPI:
Město |
Adresa |
Hybešova 584/53 |
|
Mojmírovo náměstí 2919/22 |
|
Senovážné nám. 240/1 |
|
Resselovo náměstí 109 |
|
Liberecká 32/2 |
|
Poštovní 341/3 |
|
Masarykovo nám. 4321/8 |
|
Tyršova 100/12 |
|
Jiráskova 247 |
|
U Bechyňské dráhy 2926 |
|
Masarykovo nám. 12 |
|
Mostecká 1144 |
|
Dvořákova 128/23 |
|
J. A. Bati 5648 |
|
Nádražní 463/25 |
Další pobočky:
Kontaktní místa ČEZ | Skupina ČEZ (cez.cz)
Ceníky v režimu DPI jsou totiž méně výhodné než u standardních produktů, protože dodavatelé musejí pro zákazníky elektřinu či plyn nakupovat jednorázově každý měsíc. V současnosti jsou přitom ceny energií na velkoobchodním trhu velmi vysoko a kvůli topné sezoně je vyšší i spotřeba domácností. Přechod na běžnou smlouvu proto doporučují nejen dodavatelé, ale i Energetický regulační úřad či ministerstvo průmyslu.
Lidé, kteří by chtěli přejít k ČEZ, mají pro uzavření nové smlouvy na výběr z několika možností: mohou zajít na jedno z více než 80 zákaznických center ČEZ, využít vybrané pobočky České Pošty, zavolat na dedikovanou bezplatnou ČEZ DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu.
ČEZ Prodej myslí i na ty, kteří se kvůli turbulencím na energetickém trhu ocitli v tíživé finanční situaci. Doporučuje zejména včas komunikovat a domluvit se s dodavatelem na řešení. Společnost nabízí třeba individuální splátkové kalendáře či rozložení nedoplatku do příštích záloh. ČEZ Prodej rovněž podporuje občanské poradny, které zdarma klientům pomáhají s organizací rodinného rozpočtu a poskytují finanční poradenství.
Alice Horáková , mluvčí ČEZ