ENERGO linka Středočeského kraje již odbavila téměř 600 telefonických a emailových dotazů
ENERGO linka Středočeského kraje, která byla spuštěna na začátku listopadu, vyřešila do dnešního dne celkem 579 hovorů a emailových dotazů. Linka pomáhá především seniorům zorientovat se v situaci, kdy jejich stávající dodavatel energií ukončil svoji činnost a na jeho místo nastoupil dodavatel poslední instance.
Vzhledem k tomu, že stále velké množství klientů nevyvinulo žádnou činnost směrem ke změně dodavatele, rozhodl se Středočeský kraj linku ponechat v provozu.
Dotazy, se kterými se operátoři nejčastěji setkávají se týkají zejména plateb. Konkrétně komu mají zaplatit či kam se mají zákazníci obrátit v případě, že nejsou schopni hradit předepsané zálohy a dostali se tak do tíživé finanční situace. V neposlední řadě se dotazující ptají, jakým způsobem mají kontaktovat dodavatele, ke kterému chtějí přejít. Linka však řešila také například specifické dotazy typu „jak převést energie po zemřelém majiteli“ nebo „jak zajistit přepis občanů, kteří jsou doma v karanténě a nemají přístup k internetu.“
Bohužel však dosud nevyvinulo žádnou aktivitu způsobenou pádem společnosti Bohemia Energy velké množství klientů. „Máme informace z Energetického regulačního úřadu o tom, že stále přibližně čtvrtina klientů ze zhruba 900 tisíc napříč Českou republikou, žádným způsobem na vzniklou situaci nereagovala. Bohužel se ve velké míře může jednat o část seniorů či osamělých osob, kteří se v situaci neorientují a třeba ani netuší, že jsou v režimu dodavatele poslední instance. Rozhodli jsme se proto ponechat naši linku nadále v provozu,“ uvádí hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková.
Na tyto takzvané nekontaktní zákazníky je nyní zaměřena kampaň Energetického regulačního úřadu. Cílem je vyhledat a zaktivovat maximální počet z této skupiny zákazníků, protože režim dodavatele poslední instance je pouze na šest měsíců, a v tomto horizontu je nutné situaci řešit a přejít na standardní smlouvu.
Energo linka Středočeského kraje je nadále k dispozici na čísle 800 710 710 každý všední den od 8:00 do 16:00 hodin. Mimo tuto dobu je možné zasílat dotazy i s kontaktem na e-mail: ptejtese@kr-s.cz.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Energie
- Čína a nástup elektromobilů: Co znamená pro ropný průmysl?
- V roce 1989 činil měsíční nájem průměrného bytu v Praze 358 korun. Dnes vyjde dráž jediný metr čtvereční, neboť průměrný nájem nyní v metropoli vychází na 367 korun právě za metr čtvereční
- Vápník v bojleru může zvýšit energetickou náročnost až o 10 %. Jak snížit náklady na ohřev vody?
- ČEZ spustil první ultrarychlou veřejnou dobíjecí stanici s integrovanou akumulací v ČR
- Stačí průměrná mzda na průměrné bydlení?
- Interview Plus: Hrnčíř: Energie nám uměle zdražuje Evropská unie (audio)