Realitní nabídky z portálů rychle mizí. Jak realitky platí za inzeráty?
Realitní trh by se stále dal přirovnat k rozjetému
vlaku. Nabídky nemovitostí mizí z portálů tak rychle, že inzeráty se na
stránkách dlouho neohřejí. Inzertní trh je však kapitola sama o sobě a dělí se
na dva platební modely. Jedním je smlouva období dopředu a druhým je peněženka.
Dopředné kontrakty zpravidla uzavírají menší inzertní servery a mnohdy dokáží
cenu uzpůsobit velikosti a potřebám kanceláře.
„To, co se děje na trhu s nemovitostmi nemá
historickou obdobu. Tak, jak je vyprodáno, si nikdo před pár lety nedovedl
představit. Nemovitosti se často prodávají v řádech dnů či týdnů, a ne
v horizontech měsíců, jak bylo zvykem. Realitní kanceláře prodávají přímo
na pobočkách lidem, které mají v interních systémech, jako čekající
„jakmile se něco naskytne“. Je to dá se říci zlatá doba pro zprostředkovatele.
Vzniká zde ovšem mimo jiné jedna nemilá skutečnost. Realitní kanceláře mají
nasmlouvané inzerce mnohdy na rok dopředu, a i když dnes mají mnohem méně na
prodej, peníze za předjednané propagace jim nikdo nevrátí,“ popisuje
aktuální situaci Jiří Tschiharsch, CEO skupiny B3 Technology.
Tento typ spolupráce může skýtat nebezpečí přeplácení
inzerce, to se ukazuje v této době. „Platební systém skrz peněženku a
následné placení za den/inzerát si dovolí jen největší hráči na trhu. Je to
rovná dohoda, kdy se platí jen za zveřejněné inzeráty. Tedy když bude mít
kancelář úplně vyprodáno, neplatí nic. Nutno podotknout, že cena je většinou
pevně nastavena a proklientské ohnutí ceny zde zpravidla neplatí,“ upřesňuje Tschiharsch.
Pro klienty z řad realitních kanceláří chystá skupina
B3 Technology na svých portálech příjemnou novinku. Ta se bude postupně
spouštět od začátku roku 2022 a týká se platby za inzerci.
„Dosud jsou realitní kanceláře zvyklé platit za smluvený
objem inzerátů na určité období předem, a to ne každé vyhovuje. Objem inzerátů
se v průběhu roku mění a jen těžko lze odhadnout, jaký objem bude za tři
měsíce, půl roku či rok. Nejčastěji se tedy vychází z určitého průměru,
který se následně odráží ve výpočtu ceny, protože hodnota nemusela být vždy
nastavena správně,“ popisuje Jiří Tschiharsch, CEO skupiny B3 Technology.
Toto se počátkem roku 2022 změní. Cílem je, aby realitní
kancelář platila jen za inzeráty, které má skutečně online. K tomu
napomůže kreditní systém neboli dobíjecí peněženka. Platba bude probíhat na denní
bázi strhnutím částky odpovídající objemu vyexportovaných nemovitostí či za
další služby. Nebude se tak nadále stávat, že by klient přeplácel službu,
kterou například díky výkyvům na realitním trhu nevyužije či z druhé
strany omezovat svou inzerci kvůli maximálnímu objemu smluveného tarifu.
„S tím samozřejmě souvisí velké systémové změny
v řešení samotné inzerce a plateb. Celý tento proces změn vnímáme, jako
nezbytný pro další posun v kvalitě dodávaných služeb,“ vysvětluje Jiří
Tschiharsch z B3 Technology.
Po konsolidaci realitních serverů skupinou B3 Technology, která proběhla v červenci loňského roku, je tento krok dalším posunem v efektivitě a k rovné a férové spolupráci mezi skupinou serverů a inzerenty.
B3 Technology
Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.
Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.
Více informaci na: www.b3technology.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Reality
- YIT ještě letos spustí v Kladně jeden ze svých prvních mimopražských projektů
- Růst trhu průmyslových nemovitostí zpomalil, levnější zahraniční konkurence tlačí české ceny dolů
- Je možné získat pojištění v záplavové oblasti a za jakých podmínek?
- Českomoravská Nemovitostní se stala 100% vlastníkem kancelářského komplexu Churchill Square
- Začátek sváteční sezóny a očekávané výsledky maloobchodních prodejců
- Airbnb, Booking a dostupnost bydlení