Jak upozorňuje také Energetický regulační úřad, Ministerstvo průmyslu a obchodu nebo nezávislí odborníci, režim DPI slouží pouze ke krátkodobým dodávkám a není určen pro standardní dodávku energií. Původním zákazníkům Bohemia Energy už navíc uplynula více než polovina lhůty pro výběr nového dodavatele, takže by si s přechodem měli pospíšit.
V původní vlně rozesílky na základě databází Bohemia Energy se totiž ČEZ Prodej vrátilo cca 10 000 dopisů jako nedoručitelných. Díky intenzivní komunikaci prostřednictvím SMS, e-mailů, ale i třeba médií a sociálních sítí, se podařilo toto číslo snížit na zhruba 1 500 domácností. Ty ČEZ od konce loňského roku postupně osobně obvolává a také obchází jednotlivá odběrná místa. Tímto způsobem postupně počet „nedohledatelných“ odběratelů klesl na současných zhruba pět desítek. Ty se pracovníci ČEZ pokusí obejít ještě jednou, v jiných dnech a časech, aby se pravděpodobnost úspěšného kontaktu zvýšila.
Pracovníci mají při obchůzce u sebe zaměstnaneckou kartičku s logem ČEZ, na které je i jejich fotografie, celé jméno a osobní číslo. Nenesou žádnou hotovost ani nevybírají žádné přeplatky či nedoplatky a také neuzavírají žádné smlouvy.
Lidé, kteří by chtěli přejít k ČEZ, mají pro uzavření nové smlouvy na výběr z několika možností: mohou zajít na jedno z více než 24 zákaznických center ČEZ a dalších 60 poboček, využít vybrané pobočky České Pošty, zavolat na dedikovanou bezplatnou ČEZ DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu Skupiny ČEZ (www.cez.cz/cs/dpi).
Alice Horáková , mluvčí ČEZ