Průzkum: Lidé se přestávají bát uzavírat úvěrové produkty přes internet
V době
koronavirové pandemie se většina sjednávání finančních produktů přesunula na
internet. Z průzkumu společnosti B3 Technology, která sdružuje šest realitních
portálů vyplývá, že stále roste procento klientů, kteří jsou ochotni uzavřít
hypoteční úvěr přes internet.
„Z průzkumu, který jsme provedli na šesti portálech
v roce 2021 vyplynulo, že 18 procent dotázaných byli ochotni uzavřít
hypoteční úvěr přes internet. V prvním kvartále roku 2022 jsme evidovali
26 procent těchto zájemců,“ vysvětluje Jiří Tschiharsch.
Úrokové sazby u hypotečních úvěrů v poslední době
rostou a je pravděpodobné, že hypotéky budou zdražovat i nadále zdražovat. „Hlavním
důvodem, proč tedy lidé chtějí čím dál častěji uzavřít hypotéku přes internet
je rozdíl v nabídkách úrokových sazeb, která může činit 0,4 až 1 procento
ročně. Pro sjednání hypotéky online také hraje úspora času, která je značná.
Lidé v době pandemie zjistili, že mnoho informací se dá získat jak
z internetových stránek, tak online komunikací s bankéřem,“
dodává Tschiharsch.
Zájem o hypotéky kvůli rostoucím sazbám sice klesá a lidé se
poohlížejí více po nájmech, ale těch, co o hypotéce uvažují a hledají si
informace, je stále dost. „Rostoucí procento žadatelů přes internet je též
dáno jejich věkem. Čím je generace mladší, tím je více otevřená novým možnostem
internetu. Přes 71 % respondentů, kteří se zajímají o hypotéku, jsou ve věku od
25 do 42 let,“ upřesňuje Jiří Tschiharsch.
Důvěryhodnosti také pomáhá možnost využití „Bankovní
identity“, která výrazně urychluje a zjednodušuje komunikaci s bankami.
Osobní návštěva je nutná až při uzavírání úvěrové smlouvy na pobočce banky
v místě bydliště žadatele. „Širší veřejnosti začíná docházet, že
konkurence je pro klienta velmi zdravá a finanční ústavy v současné době
soupeří opravdu o každého klienta,“ říká Jiří Tschiharsch z B3
Technology.
Rozhodně není vždy výhodné přistupovat na první nabídku
bankovního domu, či na první nabídku k refinancovaní. Nejen na hypotečním trhu
a například v pojišťovnictví platí, že dlouhodobý klient je ten, kde se
realizují nejvyšší marže, což ve své podstatě způsobuje prodražování produktu
pro klienta.
„Zatímco před pandemií až 96 procent subjektů
zprostředkovávajících hypoteční úvěry potřebovalo s klientem osobní setkání.
Dnes je procento těch, kteří umí s klientem komunikovat na dálku a pomoci
mu s vyřízením hypotéky již 14 procent a tento počet neustále roste,“
upřesňuje Jiří Tschiharsch.
Poznámka:
Čísla
vyplývají z dat spolupracujících subjektů B3 Technology, která
spolupracuje s více než 100 subjekty ve finančním sektoru. Tedy řady
finančních poradců a společností. Průzkumu se zúčastnilo přes 2 500
respondentů z řad klientů (zájemců o nemovitosti) realitních portálů
společnosti B3 Technology.
B3 Technology
Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.
Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.
Více informaci na: www.b3technology.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Reality
- Je možné získat pojištění v záplavové oblasti a za jakých podmínek?
- Českomoravská Nemovitostní se stala 100% vlastníkem kancelářského komplexu Churchill Square
- Začátek sváteční sezóny a očekávané výsledky maloobchodních prodejců
- Airbnb, Booking a dostupnost bydlení
- Crestyl odstartoval brněnský projekt Dornych. Nabídne obří kliniku, hotel, coworking i desítky restaurací, barů a kaváren
- Třetí čtvrtletí letošního roku ryze českých investic