Zájem o rekreační objekty meziročně klesl o 23 procent. Chaty a chalupy už v kurzu nejsou
V minulých
letech byl zájem o chaty a chalupy enormní. Letošní léto je však ve znamení
zahraniční dovolené. Důvodem je rozvolnění proticovidových opatření, touha po
normální dovolené, ale i drahý stavební materiál na výstavbu rekreačního
objektu.
„Chaty a chalupy ke koupi momentálně lidé ve svém
hledáčku nemají. Po cca dvou letech tak skončil boom, který zapříčinily časté
lockdowny, karantény a zavřená školská zařízení. Letošní léto mnozí chtějí
trávit mimo Českou republiku. Podle našich dat teď v kurzu rekreační
objekty ke koupi moc nejsou,“ říká Jakub Veverka, hlavní ekonom
Videobydleni.cz.
Podle dat realitního portálu Videobydlení.cz klesl oproti
loňskému roku zájem o různé rekreační nemovitosti o 23 procent. Mnoho chat a
chalup zůstalo rozestavěno a stavba se prodloužila. Důvodem je drahý stavební
materiál a rostoucí inflace.
„Lidé raději nechají rozestavěné své chaty, než aby
přiškrtili rodinný rozpočet někde jinde. Stavba chaty je zbytná záležitost, bez
které se člověk obejde. Když se výstavba rekreačního objektu protáhne třeba i o
dva roky, nikomu to extrémně vadit nebude a náklady budou třeba nižší,“
vysvětluje Jakub Veverka.
Navíc po dvou letech střídavých lockdownů a omezení chtějí
lidé konečně k moři, a to i ti kteří s v době pandemie
koronaviru báli vycestovat. Léto na chatě tedy vystřídá léto u moře.
„V současné době je v nabídce portálu
Videobydleni.cz přes 800 chat a chalup k prodeji. Je to více než 28%
nárůst oproti minulému roku,“ upřesňuje Veverka.
Na českém trhu nastává zajímavý trend pořízení rekreačních
objektů v zahraničí. Nejčastěji jde o Chorvatsko a Španělsko, kde se ceny
těchto objektů pohybují na úrovni průměrného bytu 2+1 v Praze a ještě jsou
schopny vytvořit zajímavější výnos z hlediska dalšího pronájmu.
Možnost cestovat přes hranice ochladilo poptávku po vlastní
chalupě v ČR, což nyní způsobuje zatím lehký pokles nabídkových cen méně
kvalitních chat a chalup o 5-8 %. Jedná se především o chalupy bez vodovodu,
kanalizace a v méně turisticky zajímavých lokalitách. K tomuto trendu
nyní přispívá i horší dostupnost financování.
B3 Technology
Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.
Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.
Více informaci na: www.b3technology.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Reality
- Luxusní nemovitosti nejsou jen pro zahraniční investory – Češi tvoří většinu vlastníků
- PSN dokončila projekt Ahoj Vanguard v pražských Modřanech, který je téměř vyprodaný
- Nejistota kolem digitalizace stavebního řízení trvá. Projekty se prodlužují, prodražují a stavebníci i úřady tápou
- Co přinese nový obchodní týden? Americké volby se blíží…
- Lokalita a infrastruktura: Jaké jsou významné faktory při výběru bydlení
- Nemovitost jako jistá investice. Češi své peníze ukládají do bytů, sázejí na novostavby a zahraniční destinace