38 nových značek na českém trhu
· Na český maloobchodní trh loni vstoupilo 38 nových značek, stejně vysoký počet jako předloni
· Mezi nejvýznamnější brandy, jež k nám loni přišly, patří Balenciaga, Chanel, Sport Vision nebo LEGO
· 13 značek (cca třetina) je z módního odvětví: oblečení, obuv, doplňky a šperky
· 9 brandů je Francie, 7 z Itálie
· 34 značek otevřelo svůj první obchod v Praze
· 16 brandů přišlo do obchodních center, 14 na hlavní nákupní třídy
Český maloobchodní trh opět potvrdil svou atraktivitu pro retailové značky, jichž k nám v loňském roce přišlo 38. Počet je shodný s rokem 2021: tehdy byl příchod 38 brandů zčásti dán odložením některých vstupů kvůli pandemii. Je to zároveň zhruba o polovinu více než v letech 2019 (22 značek) a 2020 (25 značek).
Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Maloobchodní trh prošel v posledních letech mnoha výzvami a zkouškami, ale je zjevné, že pro zákazníky je nadále atraktivní – což je pro retailery dobrá zpráva. Diskuse, které s nimi probíhají na mezinárodní úrovni, ukazují na jejich pozitivní sentiment ohledně nutnosti dalšího rozvoje a zkvalitňování jejich obchodů a podpory významu značky. V regionu střední a východní Evropy je vstupní branou pro značky již tradičně právě Česká republika, a to díky své kupní síle a přetrvávající oblibě Prahy ze strany zahraničních návštěvníků, kteří tvoří zásadní zdroj maloobchodních příjmů.“
Móda a zboží pro domácnost
Zásadní pro český trh byly vstupy dvou luxusních módních značek do Pařížské ulice: svou prodejnu v ní loni otevřela Balenciaga a Chanel. Módní odvětví je již tradičně silně zastoupené, ať už jde o značky oblečení (letos např. Maje, Sandro, Jacadi Paris), doplňků a šperků (Messika, Teilor), obuvi (Buzz [1] ), případně módního sportovního oblečení (JOTT, Sport Vision [2] ).
Velice silně (jedenácti značkami) byl letos zastoupen i segment nábytku, vybavení pro domácnost a elektroniky. Vstoupili k nám např. prodejci nábytku Minotti a Stosa Cucine (kuchyně), matrací Dorelan a Materasso, elektroniky HP, vybavení pro domácnost Home & You (opakovaný vstup) či TecTake nebo kuchyňského vybavení Tefal.
Z ostatních odvětví stojí za zmínku například otevření první české prodejny značky LEGO, v segmentu stravování pak kavárna Cappuccineria či prodejna lahůdek House of Julius Meinl.
Tabulka 1: Značky, které do ČR nově vstoupily v roce 2022
⃰Pozn.: Tato značka na českém trhu již v minulosti působila – jedná se o tzv. re-entry (opakovaný vstup).Především značky z Francie a Itálie
Podobně jako v minulosti otevřela naprostá většina značek svoji první českou prodejnu v Praze, v šestnácti případech v obchodních centrech a ve čtrnácti na hlavních nákupních třídách. Šest provozoven najdeme v kancelářských objektech – tam často mají své showroomy prodejci prémiového nábytku, ale vzhledem k vhodné skupině zákazníků tu otevřela i posilovna nebo kavárna.
Nejvíce značek k nám přišlo z Francie – většina z těchto devíti prodává oblečení nebo doplňky. Sedm značek je italských – hlavně prodejci nábytku či matrací a také dvě kavárny.
[1] , 2 Značka Sport Vision na českém trhu v minulém roce nahradila prodejny A3 Sport a značka Buzz prodejny A3 CoOol, a to z důvodu akvizice skupinou Sport Vision Group.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Reality
- Českomoravská Nemovitostní dokončila svou největší akvizici nemovitostního portfolia v hodnotě několika miliard korun
- V roce 1989 činil měsíční nájem průměrného bytu v Praze 358 korun. Dnes vyjde dráž jediný metr čtvereční, neboť průměrný nájem nyní v metropoli vychází na 367 korun právě za metr čtvereční
- Jaký byl vývoj trhu hypoték, realit a pojištění v roce 2024? Objem nových hypoték překoná výsledky za poslední dva roky
- Rok stabilizace a růstu: Co přinese českému realitnímu trhu rok 2025?
- Fiala: Pracujeme na úpravě Green Dealu. Navrhujeme odložit zavedení systému emisních povolenek pro budovy a auta
- Premiér Fiala: Odmítáme návrh Evropské komise na další zpřísnění klimatických cílů pro rok 2040 na úroveň 90 %